تحقق آرزوی دیرینه مردم آذربایجان/ صدور مجوز تولید خودروی اروپایی در تبریز
تحقق آرزوی دیرینه مردم آذربایجان/ صدور مجوز تولید خودروی اروپایی در تبریز
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از مجوز تولید سالانه 200 هزار خودرو سواری و تولید 10 هزار دستگاه کامیون و کشنده در استان خبر داد.

به گزارش شمس، صابر پرنیان اظهار کرد: مجوز خودرو به‌سختی صادر می‌شود و جز صنعت‌هایی است که تقریبا چند سالی است که صادر نمی‌شد.

وی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری این طرح در استان گفت: این طرح با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان کلید می‌خورد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی افزود: با تکمیل شدن این طرح برای ۶ هزار و ۹۰۰ نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح یک مگاپروژه اقتصادی دراستان محسوب می‌شود که آرزوی دیرینه مردم آذربایجان مبنی بر تبدیل شدن استان به یک قطب اثرگذار تولید خودرو در کشور تبدیل می‌کند.

پرنیان افزود: در آذربایجان‌شرقی بیش از ۴۰۰ واحد قطعه‌سازی خودرو فعالیت دارند که از این حیث جزو استان‌های قطب هستیم.

وی با اشاره به مجموعه‌سازی‌های مهم استان از جمله ریخته‌گری، موتوژن، چرخشگر و ایدم گفت: آذربایجان‌شرقی به عنوان قطعه‌ساز و مجموعه‌ساز به حساب می‌آید که با تولید این خودرو این زنجیره در استان ما تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و‌تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این خودرو یک خودرو روز اروپایی است که مجوز آن برای بخش خصوصی گروه صنعتی “شیرین عسل” صادر شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که در ۱۸ ماهه اول تولید خودرو به صورت  [Completely Knocked Down] بصورت قطعات کاملاً منفصل از هم تولید شود و تقریبا در ۱۸ ماهه آتی داخلی سازی خودرو انجام گیرد.

صابر پرنیان با اشاره به محل این پروژه گفت: حدود ۴۰ هکتار زمین اولیه برای این پروژه تایید و مجوز آن از سوی ارگان‌های مربوطه صادر شده است که امیدواریم که با تیم فنی و تخصصی بتوانیم خودرو در حد شان مردم تبریز تولید کنیم.

وی افزود: تولید این خودرو تحرک بزرگی برای اقتصاد استان و قطعه سازی استان ایجاد خواهد کرد که با پیگیری‌های متعدد در ماههای گذشته و پیگیری‌های مکرر وزارت صنعت معدن و تجارت استان امروز این خبر خوش به جامعه صنعت استان و مردم آذربایجان‌شرقی تقدیم شد.

انتهای پیام/