مدیرانی که نمی توانند به تعهدات خود عمل کنند استعفا دهند
مدیرانی که نمی توانند به تعهدات خود عمل کنند استعفا دهند
مالک رحمتی:همه بانک های دولتی و خصوصی آذربایجان شرقی باید در خدمت توسعه و تولید استان باشند و مدیرانی که نمی توانند به تعهدات خود عمل کرده و انتظارات استان را برآورده کنند، استعفا دهند.

به گزارش شمس، مالک رحمتی امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان افزود: برگزاری جلسات کارگروه اشتغال برای گره گشایی، سیاست گذاری و تصمیم گیری در این حوزه است و صرفا برای گزارش دهی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برآورد کل تعداد بیکاران استان ۱۰۷ هزار نفر است، گفت: ۷۵ درصد بیکاران استان مربوط به ۶ شهر است که برای رفع این مشکل و کاهش میزان بیکاری در این شهرها، برنامه ریزی و اطلس جغرافیایی بیکاری استان تهیه و تدوین شود.

رحمتی تاکید کرد: برای ایجاد تحول در میدان و عمل باید مدیران متحول شوند و بدون این امر پیشرفت امکان پذیر نخواهد بود.

وی یادآوری کرد: امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده که به مفهوم افزایش نیروی کار بوده و تحقق آن نیز مستلزم یک طراحی ویژه است.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی به امنیت شغلی کارگران نیز تاکید و گفت: در آذربایجان شرقی که یک استان دانش پایه بوده و دارای بهترین صنایع و دانشگاه ها است، موضوع احساس امنیت شغلی کارگران که بهره وری را بالا می برد و به آنها اطمینان خاطری می دهد، مورد توجه جدی قرار گیرد و اولین استانی باشیم که در این حوزه برنامه ریزی کرده ایم.

رحمتی ادامه داد: در این راستا ضرورت دارد سامانه و سکوی جامعی برای معرفی فرصت های شغلی برای جویندگان اشتغال معرفی شود تا آنان بتوانند به راحتی شغل مورد نظر خود را جست و جو کنند و ما نیز در مدیربت استان بتوانیم بر مبنای داده‌های آن میزان بیکاران و اشتغال را رصد کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را ضروری خواند و افزود: سهم فارغ التحصیلان در اشتغال برای ما مهم و جزو مولفه های امید آفرین بوده و رضایت مندی را در جامعه افزایش می دهد.

وی ادامه داد: سازو کاری فراهم شود که اشتغال فارغ التحصیلان را به مجموعه های دانش بنیان استان گره بزنیم تا با استفاده از این ظرفیت، سهم اشتغال جامعه دانشگاهیان بیشتر شود.

رحمتی به مشاغل آینده نیز اشاره کرد و گفت: برخی مشاغل با پیشرفت تکنولوژی و ظهور هوش مصنوعی به تدریج از بین می روند؛ بنابراین ضرورت دارد مشاغل «آی تی محور» مورد توجه جدی قرار گیرد و نسبت به مشاغل دانش پایه، سیاستگزاری و برنامه دقیق و مشخصی تدوین شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: میادین کارگری در شهرستان ها با کمک شهرداری ها و فرمانداری ها ساماندهی شوند تا ضمن کمک به اشتغال کارگران، عزت و کرامت آنها نیز حفظ شود.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار از مسیر دانشگاه ها می گذرد، گفت: قرارداد همکاری سه جانبه مابین دانشگاه ها و صنایع و کارخانجات با محوریت اداره کار امضا و همچنین مهارت آموزی برای هر دو گروه بیکاران و شاغلان انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عامل مهمی که باعث ایجاد اشتغال می شود، پرداخت منابع مالی و تسهیلات بانکی است، اظهار کرد: دستگاه ها ۲۰ روز کاری فرصت دارند تا نسبت به جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال خود اقدام کنند، در غیر این صورت اعتبارات دستگاه هایی که نتوانند این امر را انجام دهند به دستگاه های دیگر اختصاص خواهد یافت.

رحمتی به موضوع بانک ها نیز اشاره کرد و گفت: همه بانک های دولتی و خصوصی آذربایجان شرقی باید در خدمت توسعه و تولید استان باشند و مدیرانی که نمی توانند به تعهدات خود عمل کرده و انتظارات استان را برآورده کنند، استعفا دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: تقویت تعاونی های اشتغال به عنوان اولویت در نظر گرفته شود و با توجه به ظرفیت هایی که در صنایع، کشاورزی و روستاهای گردشگری وجود دار‌د، یک بسته حمایتی و تشویقی برای این تعاونی ها تدوین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: اعتبارات دستگاه های استان که نتوانند رقم جذب خود در تسهیلات اشتغال را افزایش دهند، با سایر دستگاه هایی که عملکرد خوبی در این زمینه دارند، جابه جا خواهد شد.

محمد کلامی تاکید کرد: دستگاه ها تا آخر اردیبهشت ماه فرصت دارند عملکرد خود در جذب تسهیلات را به بالای ۶۵ درصد برسانند.