هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی رتبه دوم کشوری ارائه خدمات نوروزی را کسب کرد
هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی رتبه دوم کشوری ارائه خدمات نوروزی را کسب کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از کسب رتبه دوم کشوری در ارائه خدمات نوروزی خبر داد.

به گزارش شمس، حمید منجم با اشاره به اجرای طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فروردین سالجاری گفت: در این مدت ۱۳۵ هزار نفر از خدمات اطلاع‌رسانی و هشدارهای مربوط به نقاط حادثه‌خیز، ۵۲ هزار و ۸۶۰ نفر از خدمات کنترل فشار خون و ۲۸ هزار نفر از آموزش‌های چهره به چهره کمک‌های اولیه بهره‌مند شدند.

وی از ارائه خدمات نوروزی به بیش از ۵۳۵ هزار نفر در این استان خبر داد.

وی همچنین از توزیع ۲۵ هزار و ۱۳۱ بسته افطاری، ارائه خدمات دندانپزشکی به بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر، خدمات درمانی و پرستاری به بیش از ۱۲ هزار نفر، واکسیناسیون به ۹۵۹ نفر و ارائه ۴ هزار و ۸۷۸ نسخه دارویی خبر داد.

منجم با بیان اینکه ۳۳ پایگاه و ۱۳ پست موقت امداد و نجات در ایام نوروز در استان فعال بودند، افزود: امدادگران هلال احمر به ۱۷۳ مورد حادثه اعزام شدند که در جریان این حوادث ۴۶۳ نفر مصدوم و ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی همچنین از رهاسازی ۱۶ نفر و اسکان ۱۵ نفر در حوادث مختلف خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اجرای پویش هلال رحمت در نوروز امسال خبر داد و گفت: در این پویش ۳۹ هزار و ۷۶۸ نفر خدمات دریافت کردند و بیش از ۶۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد.

منجم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری توسط این جمعیت در ارزیابی طرح خدمات نوروزی، گفت: این موفقیت مرهون تلاش‌ها و ایثارگری‌های شبانه‌روزی امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و کارکنان خدوم هلال احمر استان است.

وی همچنین از کسب رتبه اول کشوری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و رتبه دوم معاونت داوطلبان این جمعیت در این ارزیابی‌ها خبر داد.