۱۱ درصد مشترکان برق استان پرمصرف‌اند/ با نصب «برق من» جایزه بگیرید
۱۱ درصد مشترکان برق استان پرمصرف‌اند/ با نصب «برق من» جایزه بگیرید
فرج‌نیا گفت: مشترکان پر مصرف برق این استان که در تابستان ۸.۴ و در زمستان ۱۱.۷ درصد مشترکان پرمصرف را تشکیل می دهند، جریمه می شوند.

به گزارش خبرنگار شمس، «اکبر فرج‌نیا» در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعرفه برق مشترکان پرمصرف گران‌تر می‌شود، اظهار داشت: تساوی تعرفه برق مصرفی یک روستایی یا یک فرد مرفه که آب استخر خانه‌اش را هم با برق گرم می‌کند مصداق بارز تبعیض و بی‌عدالتی است و افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف موجب صرفه‌جویی آنان نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد مشترکین برق استان در تابستان و ۸۸ درصدشان در تابستان کم‌مصرف‌اند، تصریح کرد: آذربایجانی‌ها می‌توانند با نصب نرم‌افزار «برق من» ضمن برخورداری از تخفیف‌ها و جوایز نفیس، به‌صورت آنلاین و بروز از میزان مصرف‌شان آگاه شوند و از نحوه‌ی محاسبه تعرفه‌ها مطلع گردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: نرم‌افزار «برق من» به مدیریت مصرف مشترکین کمک می‌کند و با این نرم‌افزار سقف مصرف‌تان را می‌بینید و از روی ناآگاهی جزو مشترکین پرمصرف قلمداد نمی‌شوید.

وی افزود: کسانی که از چهارم تا بیست و هفتم اسفندماه «برق من» را نصب کنند در قرعه‌کشی جایزه ویژه ۲۰ میلیون تومانی، ۵۰ جایزه یک میلیون تومانی و ۱۰ دستگاه گوشی هوشمند شرکت داده می‌شوند.

فرج‌نیا از اختصاص کنتورهای هوشمند برای تمامی سازمان‌ها و ادارات آذربایجان‌شرقی خبر داد و متذکر شد: با این کنتورها به‌صورت لحظه‌ای میزان مصرف ادارات رصد می‌شود و درصورت تجاوز از سقف مجاز به‌صورت آنلاین امکان اعمال خاموشی وجود خواهد داشت چراکه ویژگی کنتورهای هوشمند کنترل‌پذیری آن‌هاست.

وی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران جهت توسعه انرژی خورشیدی، عنوان کرد: آذربایجان‌شرقی مستعد تولید یک هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی می‌باشد که بر این اساس تفاهم نامه یاد شده در هفته آینده برای تولید این میزان انرژی در استان منعقد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان وجود رمزارزها را تهدیدی برای صنعت برق استان و عامل خاموشی‌ها خواند و ابراز داشت: ۹۶۰۰ دستگاه ماینر در آذربایجان‌شرقی امسال کشف شده و در این زمینه مقام اول را در کشور داریم. این ماینرها با تاکید دادستانی و تعزیزات انبار می‌شوند.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران از عدم پرداخت خسارات قطعی برق توسط بیمه طرف‌قرارداد با شرکت توزیع برق استان گفت: امسال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق بیمه به خسارت دیدگان به علت نوسانات برق در استان پرداخت شده است.

فرج‌نیا در پایان صحبت‌های خود از شهروندان خواست در صورت مشاهده شبانه افرادی در بالای تیر چراغ برقبا سامانه‌ی ۱۲۱ تماس و در صورت عدم احراز هویت فرد خاطی سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس گیرند چراکه سارقان ضمن اعمال خسارت به بیت‌المال با سرقت کابل‌ها موجب قطعی برق مناطق و گرفتاری ساکنان محلات می‌شوند.

انتهای پیام/