تسریع در مبادله موافقت‌نامه پروژه‌های آذربایجان‌شرقی
تسریع در مبادله موافقت‌نامه پروژه‌های آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش 26 درصدی اعتبارات و منابع استان در سال جاری که چند درصد از میانگین افزایش کشور بیشتر است، گفت: دستگاه‌ها در مبادله موافقت‌نامه برای جذب اعتبارات استان تعلل نکنند تا کارها به سرعت شروع شده و پروژه‌ها با تاخیر و توقف مواجه نشود.

به گزارش شمس، عابدین خرّم روز یکشنبه، ۲۶ تیرماه، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، همچنین به پرداخت مرحله اول اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اشاره و یادآوری کرد: بنا بود مرحله اول اعتبارات، به صورت نقدی باشد، اما فرارسیدن زمان پرداخت یارانه‌ها، منابع نقدی دولت را بیشتر به این سمت سوق داد و قسط اول اعتبارات به صورت اوراق در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: تفاوتی که اوراق قسط اول اعتبارات سفر استانی با اوراق معمول دارد این است که سه ساله نبوده و یک ساله هستند و تقریبا نقد محسوب می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اولویت ما برای صرف اعتبارات سفر، حوزه برق، آب، راه و مسائل فرهنگی است که در این ارتباط، مبادله موافقت‌نامه‌ها به سرعت باید انجام پذیرد و کارها پیش رود.

خرّم تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید گزارش عملکرد و پیشرفت پروژه‌های مرتبط را حداکثر هر سه ماه یک بار ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: منابع بانکی مربوط به اعتبارات سفر استانی هم که به همه بانک‌های عامل ابلاغ شده باید به سرعت جذب شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت آب و برق در کشور و به تبع آن در استان ما نیز خوب نیست، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان، رعایت مردم و مصرف بهینه، امیدواریم مدت دو ماه باقی مانده از اوج مصرف را بدون خاموشی عبور کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص سال جاری، توجه به الگوی مصرف بهینه و صرفه‌جویی یکی از اصلی‌ترین معیارها است؛ در این ارتباط از مردم و مسئولانی که در حوزه آب، برق، کشاورزی و صنایع تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

خرّم ادامه داد: امسال نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم تا صنایع را بدون خاموشی اداره کنیم و تاکنون موفق شدیم حداقل خاموشی را در صنایع داشته باشیم تا دچار ضرر و زیان نشوند.

وی ادامه داد: تاکید اول ما اصل صرفه جویی و استفاده بهینه از حامل‌های انرژی است؛ اصل صرفه جویی را در هزینه‌کردها هم باید رعایت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم فروش سریع و مولدسازی ۲۵۰ ملک شناسایی شده دولتی تاکید و اضافه کرد: در این ارتباط هیچ سازمانی خساست به خرج ندهد، چرا که بخشی از منابع مورد نیاز از همین محل باید تامین شود.

وی در ادامه از موافقت با مبادله موافقت‌نامه دو نیروگاه در سطح استان و واریز ۲۲ میلیون دلار سهم استان برای سد خداآفرین خبر داد.

انتهای پیام /