اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در کاهش مصرف برق
اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در کاهش مصرف برق
جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز اقدامات انجام یافته در شهرداری تبریز در راستای کاهش مصرف انرژی برق را تشریح کرد.

به گزارش شمس، سامان احمدزاده با اشاره به اقدامات این معاونت در خصوص کاهش مصرف انرژی برق، اظهار کرد: بحران کمبود برق از مشکلات جامعه امروز بوده و مدیریت مصرف آن یکی از وظایف همگانی است.

احمدزاده افزود: باید در حوزه مصرف بهینه بخصوص در مواقع پیک مصرف مانند فصل گرما، تمامی ارگان‌ها و شهروندان نسبت به صرفه‌جویی اقدام کنند تا شاهد کاهش مصرف این انرژی مهم و جلوگیری از خاموشی‌ها باشیم.

وی اذعان داشت: این معاونت با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش میزان مصرف برق و لزوم بهینه سازی، اقداماتی را در خصوص کاهش مدت زمان استفاده از سیستم‌های تهویه و سرمایشی در تمام ساختمان‌های زیر نظر این معاونت از جمله ساختمان عمارت، ساختمان مرکزی شهرداری و ساختمان فرهنگسرای الغدیر انجام داده که موجب کاهش مصرف انرژی چشمگیری شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر کنترل میزان مصرف برق سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، اقداماتی در خصوص مصرف موتورخانه‌ها در ساختمان‌های زیر نظر این معاونت انجام شده است به طوری که در حال حاضر شاهد کاهش ۳۵درصد از مصرف موتورخانه شهرداری مرکز و کاهش ۳۰درصدی مصرف موتورخانه عمارت ساعت هستیم.

احمدزاده با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی، گفت: طی چند سال گذشته با انجام ممیزی روی مصارف تجهیزات و تأسیسات و استفاده از روش‌های علمی و نتیجه‌بخش در زمینه کاهش میزان مصرف انرژی، اقدامات موثری صورت گرفته است و نتیجه این اقدامات با مقایسه میزان هزینه‌های برق مصرفی در ساختمان مرکزی طی  چند دوره کاملا مشهود است.

وی در ادامه از کاهش ۵۰ درصدی مصرف روشنایی ساختمان شهرداری مرکز با استفاده از سیستم‌های هوشمند و کاهش ۸۰ درصدی مدت زمان کارکرد پمپ‌های آبنمای شهرداری مرکز نیز خبر داد.

جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: این اقدامات با هدف تحقق کاهش مصرف انرژی و در ادامه آن کاهش میزان هزینه کرد، یکی از اولویت‌های مهمی است که از طریق این معاونت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام /