غم نان در تبریز
غم نان در تبریز
صف‌های طولانی در مقابل برخی نانوایی‌ها و پخت نکردن برخی نانواها از جمله چالش‌هایی است که به روزمره مردم شهر تبریز تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار شمس، مدتی است صف طولانی مردم برای خرید نان مقابل نانوایی‌های شهر تبریز به یکی از دغدغه‌های خانوارها تبدیل شده، به‌طوری‌که آنها ناچارند برای تهیه چند قرص نان ساعتی را در انتظار باشند!

این روزها دیگر مانند گذشته در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها نان بسته بندی شده عرضه نمی‌شود بلکه برای خرید نان باید حتما به نانوایی مراجعه کنید که آن هم معطل شدن چند ساعت در روز را برای شما به همراه دارد.

مشکل کمبود نان، تنها مشکل یک قشر خاص نیست و تمامی افراد جامعه به آن نیاز دارند و البته برای خانوارهای با جمعیت بیشتر، این مشکل حادتر و تامین نان خانواده اولویت بیشتری دارد.

برای پیگیری مشکل نان حدود ساعت ۹ صبح در خیابان آزادی تبریز به یک واحد نانوایی بربری مراجعه کردیم و حدود ۱۲ نفر در نوبت خرید نان بودند، چند نفر هم نوبت گرفته و قرار بود برگردند، یکی از حاضران در گفت‌وگو با خبرنگار شمس گفت: هر تنور ۱۵ نان بیشتر نمی‌گیرد و برای رسیدن نوبت به ما حداقل یک ساعتی طول خواهد کشید! تازه اگر شانس بیآوریم و نان تمام نشود.

مرد میانسالی که در صف ایستاده و کمی هم عجله داشت نیز گفت: نانوا می‌گوید سهمیه آرد محدودی دارد و اگر ساعت ۹ و نیم صبح برای تهیه نان مراجعه کنی، دیگر نانی وجود نخواهد داشت.

بر اساس گفته‌های مسئولان جهاد کشاورزی و شرکت غله آذربایجان‌شرقی کمبودی در بحث آرد و گندم وجود ندارد و اینطور به نظر می‌رسد که مشکلی که اکنون باعث طولانی شدن صف نانوایی‌ها شده کمبود نظارت دقیق بر کار نانوا‌ها و مشتریان است.

موضوعی که می‌بایست دغدغه این روزهای مسئولان امر باشد و بیش از پیش به آن رسیدگی کنند و دلیل این صف‌های طولانی را برای مردم شفاف بگویند.

انتهای پیام /