خرید بیش از ۶۶ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی
خرید بیش از ۶۶ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌شرقی از خرید تضمینی بیش از 66 هزار تن گندم در استان خبر داد.

به گزارش شمس، علیرضا شاهدی، روز یکشنبه، دوم مردادماه، در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مرند با بیان اینکه در استان نگرانی از خرید گندم و نگهداری آن نداریم گفت: تا یکم مردادماه بیش از ۶۶ هزار تن در کل استان خرید تضمینی گندم انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی عرضه خارج از شبکه را جدی ترین معضل گندم یارانه‌ای دانست و افزود: طرح اصلاح هدفمندی یارانه ها در راستای پیشگیری از قاچاق آرد و فروش خارج از شبکه آن، اجرایی و در این طرح تعداد فروش نان و ساعات فعالیت نانوایی ها مشخص و به ازای فروش نان، هزینه آرد با نرخ دولتی به حساب نانوایی ها واریز می شود.

وی با بیان اینکه تمامی نانوایی‌ها با نصب دستگاه کارتخوان هوشمند به صورت منظم رصد می‌شوند و در مرحله بعد هر نانوا براساس میزان پخت نان یارانه دریافت می‌کند ادامه داد: با اجرای این طرح ساماندهی بیشتری بر نحوه پخت و توزیع نان انجام می شود.

شاهدی با اشاره به نصب دستگاه های هوشمند در ۹۰ درصد نانوایی های آذربایجان شرقی گفت: از ۶۲۰۰ واحد نانوایی در کل استان که آرد یارانه ای دریافت می کنند برای بیش از ۵۵۰۰ واحد نانوایی واجد شرایط کارتخوان نصب شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی افزود: بقیه نانوایی ها به علت تغییر نام، فوتی، نقل وانتقال و… در دست اقدام است و به زودی این نانوایی ها هم به کارتخوان مجهز خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با شروع هوشمندسازی فروش نان و پردازش هایی که انجام می‌شود داده های دقیقی از روند پخت، فروش و مصرف نان به دست می آید.

انتهای پیام /