نظارت بر نانوایی‌ها به ناظران مقیم سپرده شود
نظارت بر نانوایی‌ها به ناظران مقیم سپرده شود
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ارتقاء نظارت و بازرسی در ارائه خدمات به خصوص پخت نان در نانوایی‌ها و افزایش اکیپ‌های نظراتی، گفت: باید پایش ها و بازرسی ها از نانوایی‌ها تداوم داشته باشد بر این اساس طرح ناظر مقیم محله‌ای می‌تواند در اجرایی شدن درست و دقیق نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها موثر باشد.

به گزارش شمس، عابدین خرم، روز سه شنبه، ۲۶ مهرماه، در جلسه ستاد آرد و نان استان، اظهار کرد: همان طور که در دوران کرونا یک پایگاه تجمیعی در مناطق و محلات ایجاد شد و جمعیت هر منطقه نیز تحت پوشش قرار گرفت، اکنون نیز امکان اجرایی کردن این طرح در خصوص نظارت بر نانوایی های مناطق و محلات وجود دارد که می‌تواند به عنوان یکی از عوامل بازدارندگی و برخورد به موقع و صحیح با متخلفان توسط افراد معتمد محلی اجرا شود.

وی تاکید کرد: تلاش های مداوم و پیگیری های مسئولان با نظارت های دقیق در نهایت باید منجر به نتیجه شود و رضایتمندی بیشتر مردم را به دنبال داشته باشد؛ دولت ۵۵۰ میلیارد تومان یارانه نان به آذربایجان شرقی تخصیص داده است.

وی با یادآوری اینکه نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان کلید و راهکار مقابله با تخلفات است، گفت: از اتحادیه نانوایان نیز می‌خواهیم تا نانوایان قابل تشویق را شناسایی و نانوایان متخلف را معرفی کند، برخی از مردم در خصوص نان گله مند هستند که ما به عنوان مسئول باید آن را حل و فصل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به اینکه سهمیه نانوایی ها کاهش نیافته و همین طور تعداد نانوایی ها هم به قدر نیاز استان وجود دارد، کمبود آرد هم نداریم، گفت: نانوایی های سهمیه بگیر دولتی در استان، افزایش و تعداد نانوایی های آزادپز کاهش یافته است بر این اساس انتظار می رود با ارتقاء کیفیت پخت نان رضایتمندی مردم بیش از این افزایش یابد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: نانواهایی که تعطیلی های غیرمجاز داشته اند به تعزیرات اعلام شده و به این نهاد معرفی شده اند، تعدادی از نانوایی هایی هم که تعطیلات خارج از موعد داشتند برای اخذ تعهد به اتحادیه ها معرفی شدند.

محمد کلامی اظهار کرد: البته بر اساس طرح تشویق نانوایی های امین، نانوایانی که خارج از نوبت تعطیل کنند سهمیه آنها، قطع و در اختیار نانوایی های امین قرار می گیرد.

وی همچنین در خصوص نشت آرد از نانوایی ها گفت: برای جلوگیری از تخلفات حمل آرد اقدامات خوبی انجام شده البته در کنار آن اگر مدیری تخلفی در خصوص مبارزه با قاچاق آرد داشته باشد به هیات تخلفات معرفی می شود.

وی ادامه داد: البته وضعیت آذربایجان شرقی نسبت به استان های هم تراز بهتر بوده است.

انتهای پیام /