ضرورت اطلاع رسانی به موقع در مورد کرونا
ضرورت اطلاع رسانی به موقع در مورد کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع در زمینه ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، از فعالان فضای مجازی در خواست کرد: اخبار تایید شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را انتشار دهند تا آرامش روانی مردم حفظ شود.

به گزارش شمس، علیار راستگو روز یکشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان، بر رصد و پایش مستمر مبادی ورودی استان برای مقابله با ورود ویروس کرونا به کشور تاکید کرد و افزود: تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه پدافند زیستی در استان گفت: این قرارگاه از آمادگی کامل برای مقابله با پدیده ویروس کرونا برخوردار است.

راستگو گفت: هوشیاری مسوولان، دستگاه‌های مسوول و گروه‌های تخصصی در زمینه کنترل ویروس کرونا ضروری است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید با تجهیز مراکز درمانی و اطلاع‌رسانی‌های لازم، آمادگی کافی در این خصوص را داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه اعلام کرد: هیچ‌گونه آلودگی به ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است.

دکتر محمد حسین صومی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از روز اول شیوع این ویروس در چین، گروه‌های تخصصی را در بیمارستان‌ها، مبادی ورود و خروج مرزها و فرودگاه استان مستقر کرده و به صورت مستمر کنترل‌های لازم را انجام می دهد که در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در مورد ۲ تبعه چینی که با علائم مشکوک به کرونا در یکی از بیمارستان های تبریز در قرنطینه بودند، گفت:  این ۲ نفر مبتلا به آنفولانزای نوع B بودند.