سیم‌کارت‌های نیم میلیاردی همراه اول/ سیمکارت ۰۹۱۴ سیصد میلیونی!
سیم‌کارت‌های نیم میلیاردی همراه اول/ سیمکارت ۰۹۱۴ سیصد میلیونی!
همراه اول مزایده‌ای را برای فروش سیم‌کارت‌های رند خود برگزار کرده است. در این مزایده برخی شماره‌ها بیش از نیم میلیارد هم به فروش رسیده‌اند. اما مبنای قیمت‌گذاری سیم‌کارت‌های رند چیست؟

به گزارش شمس، فروش سیم‌کارت‌های رند با قیمت بالاتر از سال‌ها قبل در بازار آزاد متداول بوده، اما مدتی است که اپراتورهای تلفن همراه نیز مستقیما به این عرصه وارد شده‌اند.

سیم‌کارت‌هایی با شماره‌های رند طرفداران خاصی دارد که حاضرند برای آن‌ها قیمت‌های زیادی را پرداخت کنند.

سیم‌کارت نیم میلیاردی!

اپراتور همراه اول در چند روز اخیر اقدام به حراج شماره‌های رند خود در قالب مزایده کرده است. در این مزایده‌ها قیمت سیم‌کارت به چند صد میلیون تومان نیز می‌رسد. به علت قیمت‌گذاری رقابتی، باعث گرانی سیم‌کارت‌ها می‌شود.

در حال حاضر در این مزایده آخرین پیشنهاد برای شماره‌ ۰۹۱۲۰ قیمت ۵۲۳ میلیون تومان است. این قیمت‌ها فقط برای شماره‌های با پیش شماره تهران نیست، رتبه دوم این مزایده به یک سیم‌کارت با پیش شماره ۰۹۱۴ به قیمت ۳۳۷ میلیون رسیده است. ممکن است این ارقام تا پایان مزایده افزایش پیدا کنند.

چگونگی تعیین قیمت پایه سیم‌کارت

براساس گزارش‌های به دست آمده نحوه قیمت‌گذاری سیم‌کارت‌ها در بازار است و توسط مرجع خاص و یا مشخصی اعلام نمی‌شود. فعالین در حوزه سیم‌کارت بر اساس نوع سیم‌کارت قیمت‌گذاری می‌کنند و بستگی به رند و معمولی بودن و اپراتور سیم‌کارت دارد.

زمانی که یک قیمت پایه برای سیم‌کارت در نظر گرفته می‌شود، پس ارائه پیشنهادات خریداران و مشخص شدن بالاترین قیمت، رقم نهایی سیم‌کارت تعیین می‌شود.

انتهای پیام /

  • منبع خبر : تجارت نیوز