دستگاه‌ها امکانات خود را در اختیار ستاد بحران قرار دهند
دستگاه‌ها امکانات خود را در اختیار ستاد بحران قرار دهند
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌ها در فصل سرما گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری امکانات و تجهیزات خود را در صورت نیاز در اختیار ستاد بحران قرار دهند.

به گزارش شمس، نقی مسکینی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بحران این شهرستان افزود: با توجه به پیش بینی بارش برف و برودت هوا در روزهای آینده، بسیج ماشین آلات و سایر تمهیدات ایمنی برای کاهش مشکلات تردد در محورهای اصلی و فرعی و نیز روستایی ضروری است.

وی ادامه داد: در این مواقع ضروری است که بخشداری ها، دهیاری ها، دستگاه های خدمات رسان و اجرایی بسیج شده و با تمام امکانات برای رفع بحران وارد میدان شوند.

مسکینی اضافه کرد: بر اساس تصمیم مدیریت بحران مراغه، ایستگاه ها راه آهن در مناطق مختلف و نیز مساجد روستایی واقع شده در مسیر اصلی تردد آماده پذیرایی از مسافران در راه مانده احتمالی هستند.

وی گفت: همچنین ذخایر نفت، گازوییل، آب و نیز امکانات ضروری برای فصل سرما و بروز مشکلات و مواقع بحرانی آماده و مهیا شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این نشست گفت: با وجود تلاش راهداری برای بازگشایی راه های اصلی و روستایی در روزهای اخیر، وزش شدید باد موجب مسدود شدن دوباره برخی از این راه ها شده است.

شریفی افزود: در این راستا و تا ۴۸ ساعت آینده با تلاش اکیپ های این اداره، راه های مسدود شده بازگشایی شده و تردد در آنها جریان خواهد یافت.

رییس شرکت نفت ناحیه مراغه نیز با اشاره به ذخیره سازی نفت و گازوییل در فصل زمستان گفت: هم اکنون سه هزار خانوار در ۵۵ روستای بخش سراجو و چهار روستای بخش مرکزی این شهرستان سهمیه نفت دریافت می کنند.

رسول رحمان پور افزود: همچنین ۳۷ فروشندگی شهری و روستایی فروش نفت به دارندگان کوپن ها و سهمیه ها، نفت مورد نیاز سوخت خانگی ارایه می دهند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.