تحول دیجیتال پیشران توسعه در صنعت و کسب‌و‌کارها
تحول دیجیتال پیشران توسعه در صنعت و کسب‌و‌کارها
فعال اقتصادی استان گفت: تحول دیجیتال پیشران توسعه در صنعت و کسب و کارها است که مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش شمس، توحید موسوی با بیان اینکه امروز دنیا به سرعت در حال حرکت به سمت ایجاد تحول دیجیتال در صنعت و کسب و کارها است گفت: تحول دیجیتال پیشران توسعه در صنعت و کسب و کارها است که مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: هر تحولی به یک پیش زمینه نیاز دارد. این پیش زمینه رصد و پایش آمار و اطلاعات وضع موجود است. این که ابتدا بدانیم در چه وضعی هستم و سپس برمبنای آن برای آینده هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم.

مدیرعامل شرکت شمس لبن در همین ارتباط یادآور شد: یکی از دلایل عمده عدم موفقیت برنامه ها در کشور ما نبود آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت موجود است. در حوزه صنعت هم همین طور است. بعضی تصمیم سازی ها که منجر به تصمیم های غلط می شود برمبنای آمار و داده های نادرست و غیردقیق اتفاق می افتد.

وی شفاف سازی را یکی از نتایج مهم تحول دیجیتال دانست و گفت: شفاف سازی در همه امور از جمله گزارش ها، آمارها و عملکردها باید در اتاق تبریز ایجاد شود. برخی ها شاید با شفافیت مشکل داشته باشند چون شفافیت مانع رانت و باندبازی می شود. متأسفانه اطلاع و آگاهی کافی از نتایج و برآیندهای تحول دیجیتال در ترکیب اعضاء فعلی وجود ندارد.

این فعال اقتصادی تحول دیجیتال را پیشران توسعه در صنعت و کسب و کارها عنوان کرد و در خصوص برنامه خود در این زمینه در اتاق تبریز گفت: اگر اعضای محترم به بنده اعتماد کنند، این تحول را هم در خود اتاق تبریز ایجاد خواهیم کرد و هم زمینه آن را در صنایع پی ریزی خواهیم نمود. اگر این تحول استقرار یابد، شفافیت خودبخود خواهد آمد، تالار مجازی به راحتی شکل خواهد گرفت و حتی نهادهای حاکمیتی هم به راحتی می توانند از داده ها و آمارها استفاده کنند.

انتهای پیام /