آماده برگزاری تمام الکترونیک انتخابات مجلس در حوزه تبریز هستیم
آماده برگزاری تمام الکترونیک انتخابات مجلس در حوزه تبریز هستیم
مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان از آمادگی کامل استان برای برگزاری تمام الکترونیک مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد.

به گزارش شمس. فرهاد شیدایی مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان از آمادگی کامل استان با بیان این که انتخابات مجلس در استان در سه حوزه به دور دوم کشیده شده است، گفت: انتخابات در حوزه میانه و شبستر برای تعیین نماینده این حوزه‌ها به طور نیمه الکترونیک است و مرحله احراز هویت در این ۲ حوزه الکترونیک خواهد بود.

مدیر فناوری اطلاعات استانداری ادامه داد: انتخابات این مرحله در استان آذربایجان شرقی در ۱۳۰۷ شعبه اخذ رای و یک هزار و ۶۲۹ نقطه اخذ رای در روز بیست و یکم اردیبهشت برگزار می‌شود و ۷۴۰ شعبه در تبریز، ۱۳۶ شعبه در اسکو، ۷۹ شعبه در آذرشهر، ۲۳۶ شعبه در میانه و ۱۱۶ شعبه در شبستر اقدام به رای گیری خواهند کرد.

شیدایی افزود: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو که به طور کاملا الکترونیک خواهد بود در هر شعبه حداقل ۲ صندوق الکترونیکی دایر می شود و در صورت نیاز و در شعباتی که ازدحام زیاد باشد این تعداد قابل افزایش خواهد بود و کمیته فناوری اطلاعات استان آمادگی لازم را دارند.

وی بیان کرد: در این مرحله از انتخابات، ۱۵۱ صندوق سیار نیز در نظر گرفته شده که ۱۱۱ صندوق به میانه، ۱۶ صندوق به تبریز و بقیه به دیگر حوزه‌ها اختصاص دارند.

شیدایی گفت: کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تمهیدات لازم برای پایداری شبکه و مخابرات برای این مرحله از انتخابات را اندیشیده و در روز انتخابات مشکلی از بابت ارتباطات وجود نخواهد داشت.

وی به مزایای تمام الکترونیکی شدن انتخابات در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز اشاره کرد و گفت: تهیه صورت جلسه‌های الکترونیکی، از بین رفتن خطاهای انسانی در شمارش آرا، سرعت در اعلام نتایج، کاهش زمان رای گیری و کاهش مصرف کاغذ از جمله مزایای این نوع رای گیری است.