امیکرون احتمالا در تبریز است!
امیکرون احتمالا در تبریز است!
حق‌دوست می‌گوید سویه‌ی کرونا امیکرون احتمالا به تبریز نیز رسیده و نشانه‌های آن در افراد مبتلا همانند علایم سرماخوردگی است.

به گزارش خبرنگار شمس، «سیدمهدی حق‌دوست» در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات سویه‌ی جدید کرونا و احتمال شیوع آن در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امیکرون احتمالا به تبریز رسیده است، وقتی در سایر شهرها داریم طبیعتا در این شهر نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شدت سرایت امیکرون ۱۵ برابر دلتا کروناست اما میزان کشندگی آن پایین‌تر است، تصریح کرد: باید دعا کنیم این دو با هم ترکیب نشوند که در آن صورت هم سرعت سرایت و هم کشندگی بالا می‌رود، امیکرون بیشتر کودکان و جوانان را درگیر می کند و در سطح جهان آماری از مرگ با امیکرون یا بیماران بدحال نیز گزارش شده است.

متخصص بیماری‌های عفونی در تبریز با اعلام اینکه تمامی واکسن‌های موجود کرونا اعم از استرازنکا و سینوفارم و … سویه‌ی امیکرون را می‌شناسند، تاکید داشت: در حال حاضر برابر کرونا سلاحی جز واکسن و ماسک نداریم و باید همچنان به پروتکل‌ها و عدم حضور در اجتماعات پایبند باشیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیکرون دقيقا علایمی همانند سرماخوردگی دارد، ابتدا گلو درد می‌گیرید و سپس در ناحیه پا احساس درد می‌کنید و علایم تب و آبریزش بینی هم سراغتان می‌آید و فکر می‌کنید سرماخوردگی است.

انتهای پیام/