ابتلاء روزانه بیش از ۲۵۰ نفر به سویه امیکرون در اهر
ابتلاء روزانه بیش از ۲۵۰ نفر به سویه امیکرون در اهر
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: میانگین مراجعین سرپایی بیمارستان در شهرستان اهر در روزهای اخیر و با شیوع سویه‌ی امیکرون با علائم این بیماری روزانه به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش شمس، محمد میرزاپور اظهار کرد: با احتساب مراجعه‌ی بیماران به مطب‌ها و مراکز خصوصی و شیوع گسترده‌ی سویه‌ی امیکرون احتمالا بیش از ۲۰۰۰ نفر در اهر به‌صورت روزانه به این ویروس مبتلا خواهند شد.

وی ادامه داد: از همشهریان عزیز می‌خواهیم  هرگونه سرماخوردگی شامل سرفه، آبریزش بینی، درد و سوزش گلو، علائم گوارشی، تب و سردرد را علائم سویه‌ی امیکرون دانسته و بلافاصله خود را قرنطینه کنند.

میرزاپور همچنین از مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی، افراد مصرف کننده داروهای تضعیف کننده‌ی سیستم ایمنی، کودکان و تمامی گروه‌های پرخطر خواست به‌محض علامت دار شدن به این بیماری بلافاصله به پزشک مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه مرگ کودکان نیز در این بیماری گزارش شده است، گفت: بیشترین مرگ و میر این بیماری مربوط به افرادی است که واکسن نزده اند و لازم است کلیه‌ی افراد بالای ۵ سال که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند نسبت به واکسیناسیون اقدام کرده و افرادی که در فاز فعال این بیماری کوید هستند (دارای علائم بیماری کرونا) ۴ تا ۶ هفته بعد از بهبودی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر افزود:  با این حجم از بیماری طی هفته‌های آتی سیستم دولتی و خصوصی پاسخگو نخواهد بود پس لازم است کلیه افراد بالای ۵ سال علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به تزریق سه دز واکسن اقدام کنند.

وی در پایان تعداد کل موارد بیماری کرونا در شهرستان اهر را ۱۲ هزار و ۳۷۹ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۳۲۱ نفر از همشهریان فوت کرده‌اند و ۳۹ نفر نیز در بخش‌های کرونایی بستری هستند.

انتهای پیام /