رای مردم تبریز به تغییر بزرگ؟!
رای مردم تبریز به تغییر بزرگ؟!
بررسی نظرسنجی‌های مجازی و میدانی از پیشتازی سه چهره جدید و یک نماینده ادوار برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

به گزارش شمس، با آغاز ایام تبلیغات انتخاباتی برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، احزاب، گروه‌ها و ائتلاف‌های مختلف لیست جدید خود برای دور دوم انتخابات را منتشر کرده‌اند.

در این میان نام سه کاندیدای انتخاباتی تقریبا در اکثر لیست‌ها مشترک است و به نظر می‌رسد که ائتلافی ناخوانده هم میان این سه کاندیداها وجود دارد. البته دیگر کاندیداها هم در این لیست‌ها کم یا زیاد می‌شوند.

در این میان لیست ائتلاف نیروهای انقلاب متشکل علی جعفری آذر، علیرضا نوین، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا منادی و علی آجودان زاده معرفی شد. حزب رفاه و سلامت نیز علیرضا منادی، علی آجودان زاده، علیرضا نوین و محمدرضا میرتاج الدینی را به عنوان کاندیداهای مورد حمایت خود معرفی کرده است و جبهه مطالبه مردمی هم جواد عبادی، علی جعفری آذر، علیرضا نوین و رضا صدیق را در لیست خود قرار داده است.

نظرسنجی‌ها مختلف در سطح فضای مجازی و رسانه‌ای و نظرسنجی‌های میدانی در این دوره اما نتایج جالبی دارد؛ نتایجی که نشان می‌دهد مردم به تکرار رای نخواهند داد و به دنبال تغییر هستند.

جایی که جعفری آذر همچنان پیشتاز در نظرسنجی‌هاست و علیرضا نوین نیز پیشرفت چشمگیری در نظرسنجی‌های مختلف دارد.

بررسی نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد؛ علی جعفری آذر، جواد عبادی، علیرضا نوین و علیرضا منادی به ترتیب چهار نفر برتر در نظرسنجی‌ها هستند و پس از آنها علی آجودان زاده، رضا صدیق، محمدرضا میرتاج الدینی و محمدحسین فرهنگی به ترتیب نفرات پنجم تا هشتم هستند.

اگرچه ممکن است این نظرسنجی‌ها تا روزهای پایانی انتخابات دستخوش تغییر شوند اما آنچه محرز است، این است که اگر اتفاق ویژه‌ای رخ ندهد نتایج این نظرسنجی‌ها در انتخابات تکرار و یا نهایتا با یک تغییر به وقوع خواهد پیوست.