امر به معروف و نهی از منکر با توهین و آبروریزی متفاوت است/ گشت ارشاد مسئولین داریم
امر به معروف و نهی از منکر با توهین و آبروریزی متفاوت است/ گشت ارشاد مسئولین داریم
حجت‌الاسلام محمدحسن نستوهی با بیان اینکه امر به معروف، مسئولان هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به معنی توهین، خشونت و آبروریزی نیست.

به گزارش خبرنگار شمس، حجت‌الاسلام محمدحسن نستوهی صبح روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص گشت ارشاد مسئولین، اظهار کرد: موارد مختلفی وجود دارد، هم در حمایت از آمران به معروف در یک اداره و هم نسبت به تخلف یک مسئول. مثلاً در یک اداره اضافی کاری‌های نجومی داده بودند که پیگیر شدیم و در کمتر از یک هفته مسئول مربوطه تودیع شد. یا بعضاً گزارشاتی داشتیم که نسبت به ارباع رجوع کم لطف بودند و ما پیگیر شدیم.

وی افزود: بعضی مسائل با یک تذکر شفاعی برطرف می‌شود و بعضی دیگر نیاز به برخورد قضایی دارد، برای مثال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک بار در زمان مدیرکل سابق و یک بار هم در زمان مدیرکل فعلی به‌صورت مکتوب و با امضای دادستان محترم تذکر قضایی گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی در ادامه مطرح کرد: در خصوص مسئولین مواردی که به ما گزارش شود و در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باشد، خودمان مستقیم پیگیری می‌کنیم و اگر مواردی نیاز به بررسی و پیگیری توسط دستگاه‌های دیگر داشت، به دستگاه‌های ذی ربط ارجاع می‌دهیم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب توصیه‌ای در خصوص تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها داشتند، گفت: خوشبختانه در میان همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی، هم بازرسی استان، هم بازرسی استانداری و هم اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات تعامل و همکاری بسیار خوبی وجود دارد و مسائل به‌شکل ویژه مطرح و بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام نستوهی در بخش دیگری از سخنان خود امر به معروف و نهی از منکر از منظر امام حسین (ع) را اصلاح امت دانست و افزود: هدف از اصلاح در فلسفه امام حسین، رسیدن به مقام و جایگاه نیست، بلکه هدایت انسان است.

وی سیره عملی و الگویی اهل بیت (ع) را امر به معروف مسئولان اعلام و خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف قیام امام حسین (ع)، امر به معروف مسئولان بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هزینه جانی و حیثیتی دارد، گفت: رسالت رسانه ها در این زمینه مطالبه گری است و رسانه ها مهم ترین آمران به معروف در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام نستوهی وظیفه ستاد را فراهم کردن زمینه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حدود پنج هزار نفر در دوره های عمومی ویژه کارکنان دولت در این زمینه آموزش دیده و یکهزار گروه احیاگر امر به معروف با ۱۶ زمینه تخصصی برای راه اندازی گروه های جهادی تشکیل شده است.

وی هدف از راه اندازی لشکر مطالبه گری را اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و گفت: آموزش آمر به معروف خیلی مهم است و خود آمر باید از نظر اخلاقی و رفتاری مشکلی نداشته و وجهه اجتماعی خوبی داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی، اهم برنامه های این ستاد را تولید محتوا برای دهه احیا امر به معروف، گزارش گیری از ادارات و ابلاغ برنامه ها به شورا، برگزاری همایش دبیران و برگزاری جلسات هم اندیشی با نخبگان حوزه و دانشگاه اعلام کرد.

وی از تشکیل شورای امر به معروف اصناف برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: در بحث نظارت بر اماکن و اصناف و دستگاه های اجرایی بسته های تشویقی برای اصناف اخلاق مدار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /