به ما گفتند «تو رو سنه‌نه»/ سند ملک به‌نام آموزش و پرورش است
به ما گفتند «تو رو سنه‌نه»/ سند ملک به‌نام آموزش و پرورش است
خنیفر می‌گوید پیگیر چرایی تبدیل ساختمان دانشسرا تبریز به دادگاه شده اما به او گفته‌اند: «تو رو سنه‌نه»! این ملک آموزش و پرورش است.

فرهنگی شمس: «دانشسرا، دادگاه شد» این تیتری است که معلمان در انتقاد از تبدیل عمارت دانشسرا به دادگاه خانواده در صفحات‌شان منتشر کردند و این اقدام را توهین به فرهنگیان و ضربه به تاریخ تبریز خواندند.

«موسی خلیل‌الهی» رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی این خبر را تکذیب کرد و گفت ساختمانی که قرار است به عنوان دادگاه خانواده مورد استفاده قرار بگیرد، خوابگاه متروکه دانشجویان در مجاورت دانشسراست که راه جداگانه‌ای دارد و توسط دادگستری بازسازی شده است.

البته این توضیحات منتقدان را اقناع نکرد و امروز فرهنگیان فایل صوتی گفت‌وشنود دبیر جامعه اسلامی دانشجویان پردیس علامه امینی تبریز با رئیس دانشگاه فرهنگیان را منتشر کردند.

«علی مهدوی» از فعالان دانشجویی دانشگاه تربیت معلم تبریز در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور لب به انتقاد گشود و عنوان کرد: زمانی در آذربایجان‌شرقی می‌گفتیم از دانشسرا تا دادسرا ! گویا این‌ شعار ول‌کن آذربایجان‌شرقی نیست. دانشگاهی که خودش کمبود کلاس دارد از کیسه‌ی خلیفه می‌بخشد؟ دانشسرای تبریز هویت تعلیم و تربیت ایران اسلامی است.

«حسین خنیفر» رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این انتقاد با بیان اینکه حتی یک متر از یک میلیون متر مربع دانشگاه فرهنگیان به اسم ما نیست، تصریح کرد: “سند تمام املاک دانشگاه فرهنگیان به‌نام آموزش و پرورش است. بین مدیرکل استان شما و دادسرا و قوه قضائیه تبانی شده و دانشگاه فرهنگیان هیچ‌گونه دخل و تصرفی در این قصه ندارد و هنگام ورود هم تهدید شد و گفتند اینجا که ملک شما نیست، «تو رو سنه‌نه» ملک آموزش و پرورش است و می‌خواهد در اختیار دستگاه قضا قرار دهد. اگر در این مدت هم شما استفاده کرده‌اید و پولی نگرفتیم برو خوش باش”

البته معلوم نیست منظور رئیس دانشگاه فرهنگیان از واژه‌ی «تبانی» دقیقا چیست و احتمالا مراد توافق فی‌مابین اداره‌کل آموزش و پرورش با دستگاه قضایی بوده است.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی