خانواده‌ها با فرهنگ‌سازی مناسب روحیه عمل به فرائض دینی به کودکان را بالا ببرند
خانواده‌ها با فرهنگ‌سازی مناسب روحیه عمل به فرائض دینی به کودکان را بالا ببرند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خانواده‌ها برای ایجاد روحیه عمل به فرائض دینی به کودکان باید فرهنگ‌سازی کنند، اظهار کرد: این فرهنگ‌سازی باید به‌وسیله دستگاه‌های ارتباط جمعی، روحانیت، مطبوعات، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تقویت شود.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده حافظ ارزش‌های اسلامی و اقامه کننده نماز اول وقت در مدرسه ابتدایی دخترانه شهید منتظر قائم تبریز، با بیان اینکه نبود فرهنگ عفاف و حجاب زمینه سقوط جامعه را فراهم می‌کند، گفت: جامعه‌ای که در آن عفاف و حجاب نباشد هر لحظه همه چیز آن در معرض سقوط است.

وی با تذکر اینکه بخش عظیمی از مسئله سقوط فضیلت عفاف و عمل نکردن به فریضه نماز، توسط کمرنگ و بی‌رنگ شدن حجاب صورت می‌گیرد، افزود: یکی از بحران‌های بزرگ جوامع غربی، مسئله کاسته شدن درجه عفاف است که به مرز سقوط رسیده است.
وی با قدردانی از معلمان و مسئولان این مدرسه به جهت اقدامات صورت‌گرفته در زمینه تشویق دانش آموزان به رعایت حجاب اسلامی و فرهنگ سازی جهت اقامه نماز اول وقت و روزه داری در ماه مبارک رمضان به دانش آموزان ، افزود: کاری که شما انجام می‌دهید کار بسیار بزرگی است که با اساس شخصیت انسانی مرتبط است.

نستوهی عمل به واجبات دینی را یک کار جمعی، فرهنگی و ریشه‌ای دانست و تأکید کرد: باید همه مراکز تربیتی مثل شما از همان ابتدای دوران کودکی، این فضائل را آموزش دهند.

در پایان این مراسم از تعدای دانش آموز برگزیده که حافظ ارزش‌های اسلامی بودند و اقامه کننده نماز اول وقت و روزه اولی در مدرسه بودند، توسط دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تجلیل شد.

انتهای پیام /