۵ هزار و ۵۰۰ واحد در حال احداث روحانی در سهند/ قیمت مساکن در طرح جهش مسکن مشخص نیست
۵ هزار و ۵۰۰ واحد در حال احداث روحانی در سهند/ قیمت مساکن در طرح جهش مسکن مشخص نیست
اسحقی‌نژاد از وجود 5 هزار 500 واحد نیمه‌تمام طرح ملی مسکن در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: در روند ساخت و تحویل این پروژه‌ها، اندکی تاخیر خواهیم داشت.

«مهدی اسحقی‌نژاد» در گفت‌وگو با شمس در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های طرح مسکن ملی دولت روحانی، اظهار داشت: حدود ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از سال گذشته در شهر جدید سهند در حال ساخت می‌باشد و در شرایط ایده آل حدود ۲ سال برای تکمیل این واحدها زمان نیاز است،

وی با اشاره به اینکه به‌علت مشکلات در روند تکمیل این پروژه‌ها وقفه ایجاد شده است، خاطرنشان ساخت: در روند ساخت و تحویل این پروژه‌ها، اندکی تاخیر خواهیم داشت.

معاون راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در واکنش به انتقاد خبرنگار شمس از توقف پروژه‌ی مسکن ملی در باغمیشه تبریز، توضیح داد: اجرای این پروژه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که عملیات احداث چند بلوک آن آغاز شده اما به‌علت تغییر پیمانکار، پروژه متوقف است و به‌زودی فعالیت‌ها از سر گرفته خواهد شد.

وی یادآور شد: پروژه دیگری نیز در انتهای خیابان طالقانی تبریز داریم که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجری ساخت آن است و مشکلاتی با شهرداری داشتند که طبق آخرین جلسه حل و فصل شده و این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک‌ها یک سری ضوابط برای خود دارند و این شرایط، دریافت تسهیلات و تامین اعتبار برای پیمانکاران را کمی سخت و زمان‌بر کرده است، این می‌تواند یکی از دلایل سرعت پایین در روند ساخت پروژه‌ها باشد.

معاون راه و شهرسازی استان در خصوص آخرین وضعیت طرح جدید مسکن ملی نیز گفت: در حال شناسایی اراضی هستیم، یک سری از اراضی باید الحاق شوند، یک سری باید تغییر کاربری داده شوند؛ سعی میکنیم در آینده نزدیک با سفر وزیر محترم راه و شهرسازی به استان، این پروژه‌ها نیز آغاز شوند.

اسحقی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا در طرح جهش ملی مسکن دولت رئیسی تفاوت قیمتی بین شهرهای جدید سهند و شهریار وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر در بحث قیمت‌گذاری هیچ ابلاغی انجام نشده و فعلا در حال بررسی هستیم.

معاون راه و شهرسازی استان از ثبت‌نام حدود ۱۱۰ هزار نفر از استان آذربایجان‌شرقی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن خبر داد و ابراز کرد: مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن، تا ۱۵ آذر ماه تمدید شده است. متقاضیان می‌توانند در سامانه مربوطه به آدرس saman.mrud.ir نام‌نویسی کنند.

وی افزود: استفاده از عدم تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا چهار شرط اصلی خواهد بود. درخصوص شرط تاهل، پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، می‌توانند ثبت نام کنند.

انتهای پیام /