از خرید و فروش رأی تا دستگیری‌ سریالی اعضای شورا/ شورانشینان در سیاهچال رسوایی!
از خرید و فروش رأی تا دستگیری‌ سریالی اعضای شورا/ شورانشینان در سیاهچال رسوایی!
شورای شهر «سهند» از زمان انتخابات شورای ششم درگیر حواشی است. همان ابتدا انتشار مستندات خرید علنی رأی توسط کاندیداها در فضای مجازی و پیروزی‌ ائتلاف ورزقانی‌ها در انتخابات سهند حسابی سر و صدا کرد.

اجتماعی شمس: شورای شهر «سهند» از زمان انتخابات شورای ششم درگیر حواشی است. ابتدا مستندات خرید علنی رأی توسط کاندیداها در فضای مجازی منتشر شد و در ادامه شکل‌گیری ائتلاف ورزقانی‌ها و پیروزی‌شان در انتخابات سهند حسابی سر و صدا کرد.

اما حواشی به اینجا ختم نشد و اعضای ۷ نفره‌ی شورای شهر که از ابتدا به‌جای برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری برای توسعه و تحرک شهر و آبادانی آن، تنها گزینه‌ی روی میزشان حاشیه‌سازی و استیضاح پی‌در‌پی شهرداران بود؛ «علی علایی»، شهردار منتخب خود را از کرسی شهرداری پایین آوردند تا بار دیگر برای سهند شهردار انتخاب کنند!

پس از فرصت‌سوزی‌های فراوان و پرداختن به مسائل فرع، در نهایت «حسین عباس‌زاده» بر کرسی شهرداری سهند تکیه زد.

درست در زمانی‌که شهروندان سهندی انتظار داشتند شورانشینان با احصاء کاستی‌ها و آسیب‌شناسی موارد دست و پا گیر به شهردار منتخب خود مدد برسانند و به‌فکر جبران گذشته در فرصت کم باقی‌مانده برای خدمت‌رسانی باشند، دستگیری‌های سریالی اعضای شورای شهر و واسطه‌های آنان شروع شد.

مدت‌ها بود که زمزمه‌های فراوانی درباره‌ی تشکیل نوعی مافیا و زد و بند در شورا و شهرداری سهند به گوش می‌رسید، تا اینکه پرونده مدیریت شهری روی میز نهادهای نظارتی قرار گرفت و اعضای شورای شهر یکی پس از دیگری مانند برگ‌های خزان از درخت شورا افتادند و برای رسانه‌ها خوراکی داغ و دندان‌گیر فراهم شد.

اما بازنده‌ی اصلی این افتضاح تاریخی، مردم شهر سهند هستند که در اوج گرفتاری‌های اقتصادی و نیاز شدید به ادامه‌ی روند توسعه، با دستگیری اعضای منتخب خود به اتهام اختلاس و ارتشاء و فسادی که حالا با ورود به موقع نهادهای نظارتی و امن / یتی رشته‌اش از هم گسسته مواجه شده و امید و اعتماد خود را به این نهاد شهری از دست دادند.

تجربه‌ی شورای شهر سهند اگرچه بسیار تلخ و ویرانگر است، اما درس عبرتی برای مردم شهر شد تا در انتخاب‌های آتی خود دقت بیشتری به خرج دهند و رای خود را به یک کارت هدیه پنجاه هزار تومانی نفروشند!

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی