۴۸۷ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی در انتظار کمک‌های خیّرین
۴۸۷ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی در انتظار کمک‌های خیّرین
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۴۸۷ زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان در انتظار دستان سخاوتمند مردم هستند که ۶ نفر آنان را زندانیان زن و ۴۸۱ نفر را مردان تشکیل می‌دهد.

به گزارش شمس، رسول تقی‌پور ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : ۲۸۱ زندانی جرائم غیرعمد در ۸ ماهه امسال‌ از زندان‌های استان آزاد شدند که هفت نفر از این زندانیان، محکومان حوادث کارگاهی و تصادف، ۱۸۳ نفر محکومان مالی و ۹۱ نفر نیز محکومان مهریه و نفقه هستند.

وی با بیان این‌که دو نفر از این زندانیان زن و ۲۷۹ نفر نیز زندانی مرد هستند، مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی ادامه داد: مبلغ ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این رقم از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان فراهم شده ، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات و ۲۰ میلیارد تومان با پیگیری همکاران ستاد دیه و دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها، از طریق رضایت شاکیان پرونده تأمین شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شده است، افزود: ۶۲ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه با صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تأمین شده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۸۷ زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان در انتظار دستان سخاوتمند مردم هستند که ۶ نفر آنان را زندانیان زن و ۴۸۱ نفر را مردان تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۷۳ نفر محکومان مالی، ۱۰ نفر محکومین حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی و قتل شبه عمد و تصادف رانندگی و همچنین ۱۰۴ نفر محکومان مهریه و نفقه هستند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی افزود: از این تعداد ۲۴۱ نفر در زندان تبریز و ۱۰۱ نفر در زندان مراغه و بقیه مددجویان در سایر زندان‌های استان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند که با پرداخت بدهی، به کانون گرم خانواده خود باز می‌گردند.

تقی پور همچنین با اشاره به اینکه تعداد خانواده‌های متوفی که به سنت حسنه‌ اهدای هزینه ضیافت و احسان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پیوسته‌اند، به ۲۳۵ خانواده رسیده است؛ افزود : در دو سال اخیر از محل این کمک ۱۴۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.