نسل‌های مختلف در میدانِ انتخابات/ مشارکت چشمگیر رای اولی‌های آذربایجان شرقی در انتخابات
نسل‌های مختلف در میدانِ انتخابات/ مشارکت چشمگیر رای اولی‌های آذربایجان شرقی در انتخابات
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی خبر داد: از بین یک میلیون و ۲۰۲هزار و ۲۸۵رای ماخوذه صحیح در استان، ۱۶۱هزار و دویست نفر در بازه سنی ۱۸تا ۲۵ سال در انتخابات این دوره شرکت کرده‌اند.

به گزارش شمس؛ تراب محمدی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید به اینکه آراء ماخوذه صحیح در استان یک میلیون و ۲۰۲هزار و ۲۸۵رای بوده است بیان کرد: مردم علارغم مشکلات اقتصادی و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن، با بصیرت در صحنه انتخابات حاضر شده و حماسه آفریدند.

وی با اشاره به بالا بودن مشارکت رای اولی های استان افزود: ۱۶۱هزار و ۲۰۰ نفر در بازه سنی ۱۸تا ۲۵ سال در انتخابات این دوره شرکت کرده‌اند.

معاون سیاسی استاندار افزود: ۳۲۴نفر از شرکت کنندگان نیز ۹۵سال به بالا بودند که نشان از افزایش امید به زندگی در استان دارد. هم‌چنین ۸هزار و ۵۱نفر از شرکت کنندگان نیز در بازه سنی ۸۵ الی ۹۵ سال هستند.

وی ادامه داد: ۳۲۴هزار و ۱۲۵نفر در بازه سنی ۳۵تا۴۵ سال شرکت کرده بودند.

محمدی با بیان اینکه کل مشارکت در استان ۴۱ درصد بوده افزود: بیشترین مشارکت در ورزقان با مشارکت ۱۱۹درصدی و کمترین مشارکت مربوط بهمیانه با مشارکت۴۴درصدی است.

وی با بیان اینکه مشارکت آقایان از خانم‌ها بیشتر بود افزود: ۵۸/۸ از درصد مشارکت مربوط به آقایان و ۴۱/۲ درصد مربوط به خانم‌هاست.

محمدی با اشاره به شایعه‌های موجود تخلفات انتخاباتی افزود: تخلفات نسبت به دوره‌های قبلی خیلی ناچیز بوده و انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

وی افزود: در ساعات آخر که تحت فشار بودیم و به ما اطلاع می‌دادند که خرید و فروش رای صورت می‌گیرد و پیگیر این موضوع بودیم، این تخلفات جزئی هیچ تاثیری در نتایج انتخابات نداشت و این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در هیچ شعبه اخذ رایی در استان به مشکل برنخوردیم و طبق پیش‌بینی و برنامه ریزی‌ پیش رفت ولی اگر کاندیدایی اعتراض یا درخواست بازشماری صندوق داشته باشد، این درخواست پس از اینکه توسط هیات نظارت و شورای نگهبان تایید شود قابل بررسی است.