پای لنگ ادارات در خدمت‌رسانی به مردم!
پای لنگ ادارات در خدمت‌رسانی به مردم!
این روزها رسیدگی به مشکلات مردم توسط برخی ادارات خدمت‌رسان به قدری کند شده که مردم برای حل مشکل، دست به دامان رسانه‌ها می‌شوند.

به گزارش شمس، مشکلی که در سال‌های اخیر آذربایجان‌شرقی و به ویژه تبریز گرفتار آن شده است ضعف شدید ارائه خدمات به مردم در ادارات و سازمان‌های خدمت‌رسان است.

اداراتی و سازمان‌هایی که وظایف آنها ارتباط مستقیمی با شهر و آسایش مردم دارد اما بعضا در انجام ساده‌ترین امور شاهد شانه خالی کردن آنها و نارضایتی مردم هستیم.

بدون نادیده گرفتن خدمات و زحمات اداراتی مانند آب و فاضلاب، گاز، برق و… باید یادآور شد که در سال‌های اخیر انجام کوچکترین خدمات با تاخیر فراوان انجام می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که مردم دست به دامن رسانه‌ها شوند تا انعکاس مشکل آنها در رسانه باعث شود تا مدیران به خود آمده و در انجام وظایف خود تعجیل کنند.

مشکلاتی مانند خاموشی تیر برق محلات، حفاری توسط آب و فاضلاب، اداره برق و گاز و رها کردن آن حفاری‌ها برای روزها و حتی هفته‌ها کمترین مشکلی است که مردم با چنین سازمان‌هایی دارند اما گویی این ادارات تا رسانه‌ای شدن مشکلات علاقه‌ای در انجام و یا تسریع کارشان ندارند!

این سوالی است که باید از مدیران این ادارات پرسیده شود که چرا انجام کارهایی که جزء وظایف تعریف شده آنهاست و نیازی به هزینه گزاف ندارد، آنقدر با تاخیر انجام می‌شود که داد مردم در آمده و دست به دامن رسانه می‌شوند؟ آیا انجام وظایف و ادای تکلیف آنقدرها سخت است یا اینکه مشکلات کوچک به چشم مدیران نمی آید و آنها تصور می‌کنند مسئول پروژه‌های عظیم و پرهزینه هستند؟

اینکه رسانه‌ها مدام در حال انتشار مشکلات کوچک و بزرگ مردم در قالب پیام مخاطبانشان هستند، نشان می‌دهد مردم از روی استیصال به دلیل عدم انجام وظایف توسط ادارات خدمت‌رسان دست به دامن رسانه می‌شوند تا شاید با انعکاس مشکلات آنها، مدیران فکری برای رفع مشکل کنند.

به نظر می‌رسد مدیران ادارات خدمت‌رسان در آذربایجان‌شرقی نیازی نیست که دست به کارهای بزرگی برای رضایت مردم بزنند و همین که اداراتشان پاسخگوی مشکلات کوچک مردم باشد و آنها را رفع کند، قطعا رضایتمندی مردم از آنها هم بالا خواهد رفت.