۲۰۰ میلیارد تومان برای مدول دوم تصفیه‌ خانه فاضلاب تبریز هزینه شد
۲۰۰ میلیارد تومان برای مدول دوم تصفیه‌ خانه فاضلاب تبریز هزینه شد
معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز هزینه شده است که ارزش آن در زمان فعلی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش شمس، پرویز عباسی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مدول دوم این تصفیه خانه در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار در منطقه قراملک اجرا می شود، افزود: در صورت تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار فاز مایع آن در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول تصفیه خانه تبریز ۶۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد، اظهار داشت: فاز دوم این تصفیه خانه نیز یک میلیون نفر از جمعیت این کلانشهر را پوشش خواهد داد.

معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه شاخص های زیست محیطی استان تا ۸۰ درصد ارتقا می یابد.

عباسی، با بیان اینکه هم اکنون ۷ تصفیه خانه نیز در سطح استان در حال احداث است، ادامه داد: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری و معادل ۶۸ درصد جمعیت شهری استان در قالب ۸۰۰ هزار مشترک در ۱۴ شهر زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

وی طول شبکه فاضلاب استان را ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: فاضلاب مشترکان از طریق شبکه فاضلاب جمع آوری و به ۱۱ تصفیه خانه استان منتقل می شود.

معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری کشور ۵۰ درصد است، گفت: درصد برخورداری جمعیت شهری استان در این زمینه ۱۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

عباسی، افزود: در روستاها ۷ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب یک هزار و ۵۰۰ مشترک در ۳ روستا زیر پوشش شبکه فاضلاب استان قرار دارد که این تعداد یک درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

مدول دوم تصفیه خانه تبریز در کنار مدول اول در شمالغرب این شهر ایجاد و با بهره برداری از این طرح امکان انتقال ۱۲۰ میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه شده شهر تبریز توسط ۲ مدول به دریاچه ارومیه ممکن می شود.

  • منبع خبر : ایرنا