۱۸۸ میلیون و ۶۳۲ هزار تردد در محورهای آذربایجان‌شرقی ثبت شد
۱۸۸ میلیون و ۶۳۲ هزار تردد در محورهای آذربایجان‌شرقی ثبت شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۸ میلیون و ۶۳۲ هزار تردد خودرو در جاده‌های مختلف استان ثبت شده است.

به گزارش شمس، ورجعلی علیزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده های مختلف استان این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه علاوه بر دستگاه های تردد شمار ۲۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری نیز در جاده های استان تخلفات رانندگان را رصد و ثبت می‌کند، اظهار داشت: از کل تردد ثبت شده ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

علیزاده، ادامه داد: محورهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی، تبریز- صوفیان، آذرشهر- ایلخچی و محورهای بناب- مراغه، ملکان – بناب و خواجه – تبریز به ترتیب پرترددترین محورهای استان در این مدت بود.

وی یادآوری کرد: ۵۸ دستگاه دوربین نیز در ارتباط با سامانه کنترل سرعت جاده‌ای تخلفات رانندگان را ثبت می‌کند و نصب ۴۰ دستگاه نیز در دست اجرا بوده که تلاش می‌شود تا پایان امسال در نقاط مشخص شده نصب شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راهداری دارد که از این مقدار ۲۳۶ کیلومتر آزاد راه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۳ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ راه روستایی است.