گدایی در دَر و دیوار تبریز/ در خانه بنشینید و پول بگیرید
گدایی در دَر و دیوار تبریز/ در خانه بنشینید و پول بگیرید
متکدیان برای درآمد بیشتر و صدالبته زحمت کمتر شماره کارت خود را به در و دیوار شهر می‌چسبانند و با تعریف داستان واهی طلب وجه می‌کنند.

اجتماعی شمس: کمتر کسی را می‌توان یافت که نوشته‌های این‌چنینی را در در و دیوار تبریز به‌ویژه در نزدیکی بانک‌ها، مراکز خرید، بیمارستان‌ها و اماکن پرتردد ندیده باشد‌.

متن‌ها شبیه یکدیگر است و به‌اتفاق همگی از فقر و مشکلات مالی و درمانی می‌نالند و یک نکته‌ی مشترک دارند! سه روز است نان خشک می‌خورند و از درماندگی مجبور شده‌اند مردم را قسم دهند تا به شماره کارت‌شان مبلغی واریز کنند‌.

یکی از شهروندان تبریز می‌گوید: مقابل بانک ایستاده بودم که متوجه تحرکات یک جوان برای چسباندن اطلاعیه شدم، او سوار خودرو پژو پارس خود شد و رفت و وقتی سراغ اطلاعیه رفتم دیدم نوشته است “من یک معلول هستم و توانایی کار ندارم و نمی‌توانم خرج فرزندانم را دهم!” واقعا از اینکه یک جوان از اعتماد عمومی سوءاستفاده و از این کار پول درمی‌آورد متاسف شدم، این صدقات می‌تواند به دست نیازمندان واقعی برسد‌.

به نظر می‌رسد گدایان بعد از مشاهده برخورد نهادهای نظارتی تغییر روش داده‌اند و برای ممانعت از کلاهبرداری آنان از شهروندان دلسوز لازم است متولیان امر از طریق شماره کارت و شماره تماس آنان این اشخاص را شناسایی و صحت ادعایشان را احراز کنند.

انتهای پیام/