کلاهبرداری با ترفند ارز دیجیتال در آذربایجان‌شرقی
کلاهبرداری با ترفند ارز دیجیتال در آذربایجان‌شرقی
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری خبر داد که با وعده های دروغین و تبلیغ سوددهی چند برابری در ارزهای دیجیتال اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می کرد.

به گزارش شمس، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعداد کثیری از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود مبنی بر مورد کلاهبرداری واقع شدن توسط یکی از کاربران فضای مجازی با عنوان دریافت سود چند برابری از طریق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شاکیان پرونده در توضیحات خود عنوان کردند که با یکی از شبکه‌های اجتماعی با صفحه ای بیش از ۴۰۰ هزار دنبال کننده آشنا شده اند که در آن اقدام به تبلیغ سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با سود چندبرابری می‌کرده اند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد مجرم سایبری پس از دادن وعده و وعید دروغین به کاربران فضای مجازی و با برقراری ارتباط با آنان برای واریز سود کلان به میزان چند برابر مبلغ سرمایه گذاری شده، اقدام به اخذ وجه از مالباختگان می کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: کاربران فریب خورده به هوای اینکه سود چندبرابری دریافت خواهند کرد پس از واریز کردن وجه و با مرور زمان با مشاهده اینکه وعده‌های صاحب صفحه تحقق نیافته و هیچ سودی دریافت نکرده و حتی به پول اصلی خود نخواهند رسید، از پلیس فتا تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار شدند.

محمودی تصریح کرد: با عنایت به حساسیت پرونده و مورد بزه قرار گرفتن تعدادی از هموطنان، کارشناسان پلیس فتا استان از همان ساعات اولیه دریافت شکوائیه اقدام به بررسی موضوع کردند و با اقدامات فنی و تخصصی و همچنین به کمک مستندات دیجیتالی ارائه شده، مجرم سایبری را شناسایی و پس از هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضائی در محل اختفای خود دستگیر کردند.

این مقام مسئول افزود: در ادامه روند رسیدگی به موضوع پرونده و با دلالت متهم به پلیس فتا، وی پس از مواجهه با مستندات موجود به جرایم متعدد کلاهبرداری به تعداد بیش از ۱۵ نفر از کاربران فضای مجازی و به مبلغ بیش از دو میلیارد ریال اعتراف و به همراه پرونده جهت پاسخگویی به قانون به دادسرا تحویل شد.

رئیس پلیس فتا استان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در مواجهه با تبلیغاتی با عناوین همچون دریافت سود میلیاردی در معامله ارز دیجیتال، سرمایه گذاری و سایر عناوین فریب نخورده و خود را در دام مجرمان سایبری گرفتار نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می باشد.

انتهای پیام/