خالی کردن حساب بانکی پدر به‌خاطر خرید اکانت بازی توسط پسر
خالی کردن حساب بانکی پدر به‌خاطر خرید اکانت بازی توسط پسر
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: پسری که حساب بانکی پدر خود را به‌خاطر خرید اکانت بازی خالی کرده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش شمس، محسن محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا یکی از شهرستان‌های استان عنوان داشت از حساب بانکی وی مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با خواستار شدن این شهروند از پلیس فتا و با ارائه دستور قضائی مبنی بر رسیدگی به موضوع مطروحه و احقاق حق این شخص بزه دیده، کارشناسان پلیس فتا ضمن ثبت اظهارات شاکی بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

محمودی گفت: با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و دقیق صورت گرفته توسط افسران سایبری این پلیس و با به‌دست آوردن اطلاعات و اقدامات صورت گرفته فردی که از حساب شاکی پرونده اقدام به برداشت وجه نموده بود مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود:در ادامه روند رسیدگی به موضوع و پس از تکمیل تحقیقات مشخص گردید متهم فرزند شاکی پرونده بوده و وی برای خرید اکانت بازی با فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات با عنوان فروش اکانت بازی‌های آنلاین می‌‌نموده آشنا می‌شود.

سرهنگ محمودی افزود: پسر برای خرید اکانت بازی از کارت بانکی پدر خود، سوءاستفاده کرده و به پرداخت وجه در بازه‌های زمانی مختلف و در قالب مبالغ کم اقدام می‌کند و از این طریق جمعا مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی پدر خود اقدام به برداشت و انتقال وجه می‌نماید.

وی اضافه کرد: پس از اقدامات انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و با توجه به اینکه متهم پسر خود شاکی بوده، وی با حضور در پلیس فتا از شکایت خود صرف‌ نظر و رضایت خود را اعلام داشت و پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال گردید.

این مقام مسوول توصیه کرد: هموطنان توجه داشته باشند که رمز کارت بانکی خود را در اختیار هرفردی قرار ندهند و برای اطلاع از نحوه واریز و برداشت هر وجهی از حساب‌های بانکی خود نسبت به فعال سازی پیامک بانکی اقدام کنند و حتما مراقب فرزندان خود و رفتارهای آنان در فضای مجازی و حقیقی باشند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی افزود: حتما نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارت‌های بانکی را جدی گرفته و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir و یا باشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

پایان پیام/