دانلود نرم‌افزار بانکی جعلی یک میلیارد ریال آب خورد
دانلود نرم‌افزار بانکی جعلی یک میلیارد ریال آب خورد
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از بازگرداندن یک میلیارد ریال به حساب شهروندی خبر داد که هنگام نصب همراه بانک توسط مجرمان سایبری به درگاه جعلی هدایت شده بود.

به گزارش شمس، رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با مراجعه یکی از هموطنان به پلیس فتای استان آذربایجان شرقی و با ارائه دستور قضایی اعلام کرد که از حساب بانکی‌اش برداشت غیر مجاز صورت گرفته است و از پلیس رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی افزود: در اظهارات شاکی مشخص گردید که وی برای نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها در مرورگر‌های اینترنتی اقدام به جستجو می‌کند و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده آن را بر روی تلفن همراه خود نصب نموده و پس از وارد کردن اطلاعات خود از حساب وی مبلغ یک میلیارد ریال برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

سرهنگ محمودی گفت: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت و تحقیقات پیرامون پرونده آغاز گردید.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام کار‌های مقدماتی و بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی اقدام به شناسایی فرد کلاهبردار کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

محمودی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم از مقام قضایی مبلغ برداشتی را به حساب شاکی عودت داده و پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرا ارسال گردید.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد زمانی که می‌خواهید برنامه همراه بانکی را برای تلفن همراه خود نصب کنید حتما به سایت اصلی بانک مربوطه مراجعه و اقدام به دانلود نمایید.

رئیس پلیس فتا گفت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/