کسی با دو خط خبر نوشتن خبرنگار نمی‌شود/خبرنگاران در دفاع از نظام دچار لکنت نشوند
کسی با دو خط خبر نوشتن خبرنگار نمی‌شود/خبرنگاران در دفاع از نظام دچار لکنت نشوند
مراسم روز خبرنگار به همت خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش شمس، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار پیش از ظهر امروز به همت خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم در پیام ویدیویی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: علی‌رغم اینکه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران قدرتمندی در استان داریم اما این خبرنگاران می‌توانند تاثیرگذارتر از این عمل کنند که این موضوع نیز نیازمند حمایت مسئولین از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است.

وی ادامه داد: تولید محتوا و جریان‌سازی به ویژه در حوزه فرهنگی نباید در رسانه‌های استان کمرنگ شود و خبرنگاران نباید در دفاع از انقلاب و نظام به لکنت بیفتند.

در ادامه محمد محمدپور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری این برنامه عنوان کرد: هر ساله بهانه‌ای نیاز است که نه برای کار خبری و رسانه‌ای بلکه بخاطر تلاش در کشتی رسانه همدیگر را ملاقات کنیم.

وی ادامه داد: هدف همه ما یکسان است و اگر کشتی سالم و موفق باشد به نفع همه است و اگر دچار طوفان و گرداب شود همه دچار مشکل خواهیم شد.

محمدپور تشریح کرد: همدلانه و صمیمی در کنار هم با اتکا به توانمندی‌های خودمان در جریان رسانه‌ای استان حرکت کنیم و بالاتر از آن در بحث اخلاق رسانه‌ای کار کنیم.

وی افزود: کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد که همه دنیا به دنبال از پا انداختن کشور ما هستند و باید از این مسیر و معبر آمادگی کامل داشته باشیم تا در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه رسانه حقیقتا نقطه امید مردم است، گفت: مردم انتظار دارند رسانه با کار حرفه‌ای، منصفانه و عالمانه بتوانند مطالبات مردمی را از خلال کار رسانه پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در کار رسانه‌ای اهدافی غیر از کار رسانه دنبال شود این نقطه امید آسیب می‌بیند؛ هم دولت و هم حاکمیت برای شتاب جریان توسعه و شناسایی فرصت‌های بیشمار به جریان رسانه‌ای نیاز دارند و از طرفی مردم برای اطمینان از اینکه دولت مطالبات مردمی را درست پیگیری می‌کنند رسانه را نقطه اتکا خود می‌بینند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در جریان رسانه‌ای اگر حقی از اصحاب رسانه از بین برود قطعا فرهنگ و ارشاد در کنار تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای است؛ البته انتظار می‌رود تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای نیز آسیب شناسی حوزه رسانه را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید به وضع موجود قانع بود، ابراز داشت: یکی از محل‌های آسیب این است با نوشتن دو خط خبر خود را خبرنگار بدانیم در حالیکه چنین نیست و باید به پیشکسوتان این عرصه که راه را باز کرده‌اند احترام بگذاریم.