کارگران شهرداری تبریز امنیت شغلی ندارند/ دانه درشت‌های ماده ۱۰۰ چه کسانی هستند؟
کارگران شهرداری تبریز امنیت شغلی ندارند/ دانه درشت‌های ماده ۱۰۰ چه کسانی هستند؟
جلسه امروز شورای شهر تبریز با گزارش شهردار تبریز، بررسی نامه هیئت تطبیق و سخنرانی میان دستور عضو شورای شهر تبریز به پایان رسید.

به گزارش شمس، جلسه شورای شهر تبریز با گزارش شهردار در خصوص فعالیت‌های سال ۱۴۰۱و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ آغاز و سپس اعضای شورا به بیان نکته نظرات پرداختند.

یعقوب هوشیار در گزارشی در خصوص فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ و برنامه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: اگرچه بودجه امسال نزدیک به دو برابر شده است اما تلاش خواهیم کرد تا بودجه جاری را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی  خط ۱ مترو را تکمیل کرده و امکانات خط دو خریداری شده است، همچنین نزدیک ۲۰۰ اتوبوس خریداری کرده و اردیبهشت ماه به سیستم حمل و نقل اضافه می‌شود.

شهردار تبریز در خصوص فعالیت‌های عمرانی ابراز داشت: بودجه در حوزه عمرانی ۱۱۵ درصد تحقق داشته است. همچنین بیش از ۲۰۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است. ۹۳۷ میلیارد تومان در بحث مسیرگشایی‌ها هزینه شده است.

فریدون بابایی اقدم در این خصوص اظهار داشت: بدون همکاری دستگاه قضایی امکان پایش ساخت‌وسازها وجود ندارد و به همین دلیل باید در خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز با چنین مجموعه‌هایی همکاری شود.

وی ادامه داد: امیدواریم شهرداری به تعهدات بودجه‌ای که در خصوص بافت حاشیه‌ای ایجاد شده است، پایبند باشد.

روح الله رشیدی هم در این باره عنوان کرد: در خصوص حاشیه نشینی بعد از ۴۴ سال از انقلاب نتوانسته‌ایم کار خوبی انجام دهیم و امیدواریم با پای کار آوردن تمام دستگاه‌ها، نمایندگان و دولت بتوانیم در این حوزه کار مناسبی انجام شود.

وی ادامه داد: پیرو تاکید رهبرانقلاب در خصوص مردمی‌سازی انقلاب توقع این است که ظرفیت‌های متوسط و حتی خرد اقتصادی به کار گرفته شود.

احد صادقی هم در خصوص گزارش شهردار تبریز اظهار داشت: در خصوص مساله شفافیت سیستمی کردن فرآیند را در نظر داشته باشید تا در حوزه شفافیت پیشرفت داشته باشیم و مدیریت هم داده محور باشد.

وی ادامه داد: در مدیریت ناحیه و محله محور به چندین شهردار مراجعه کردیم که هنوز چندان مستقر نشده و اختیارات کافی را ندارند که این حوزه نیاز به تکمیل دارد.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به موضوع شهرک جوانان تصریح کرد: شهرک جوانان در جزء برنامه های مهم اعلام شده نبود، اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم گام مهمی در موضوع حاشیه نشینی برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: مساله دیگر تغییر کاربری‌هایی است که برای فضای سبز رخ می‌دهد و امسال باید به سمت ممنوعیت تغییر کاربری فضای سبز برویم. همچنین ساماندهی نیروی انسانی حساسیت زیادی دارد و در خصوص مربیان شهرداری سوالی که وجود دارد نحوه و زمان مدیریت این نیروهاست.

شهرام دبیری هم در این خصوص اظهار داشت: میثاق ما با شهرداری برنامه مصوب سال ۱۴۰۲ است که طبق این برنامه پیش برویم، انتظار داریم که پروژه‌ها برنامه زمانبندی داشته و طبق آن پیش بروند و شورا هم کار نظارت را انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین هرچه زودتر مطالعات پروژه‌های جدید سال ۱۴۰۲ انجام شود تا فصل کاری از دست نرود. آخرین وضعیت فایننس خط دو مترو هم تشریح شود.

علیرضا نوای باغبان هم گفت: امسال آخرین فرصت تدوین برنامه پنج ساله شهری است و عیب بزرگی است که سال ۱۴۰۳ را بدون برنامه پنج ساله آغاز کنیم هرچند که شاید به برنامه پنجم پایبندی کامل وجود نداشت.

حجت‌الاسلام رسول برگی هم در این جلسه اظهار داشت: قشر محروم و کم درآمد کارگر عنوان می‌کند که هیچ امنیت شغلی نداریم و برخی پیمانکاران هر کاری که دلشان می‌خواهد با کارگران انجام می دهد.

وی ادامه داد: همه ما در زمان انتخابات به این کارگران قول داده و از سبد رای آنها استفاده کرده‌ایم و خواهش می‌کنم تا جلسه‌ای برگزار شود و وضعیت کارگران شهرداری را مشخص کنیم.

رئیس شورای شهر تبریز عنوان کرد: متاسفانه یکی از پیمانکاران به کارگران گفته بود که از ساعت ۷ صبح بر سر کار حاضر شوند و در همین راستا یکی از کارگران فوت شده بود و بعدا هم پیمانکار کارگران را تهدید کرده بود که عنوان کنند این کارگر خودش زود آمده بود و این مساله باعث شد خون کارگر ما پایمال شود.

وی ادامه داد: برخی پیمانکاران ما به خوبی کار می‌کنند اما برخی دیگر از شرایط کارگران شهرداری سوءاستفاده می‌کنند و این کارگران هیچ امنیت شغلی ندارند.

دستور جلسه بعدی بررسی نامه فرماندار و رئیس هیئت تطبیق مصوبات شهرستان تبریز در خصوص مصوبات جلسه شماره ۲۹ بود که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

روح الله رشیدی در سخنرانی میان دستور خود اظهار داشت:  بحث ساخت و ساز و پایش ساخت و ساز مهم است، حوزه شهر و ساخت و ساز سرنوشت شهر مخدوش و فاجعه بار است و‌ با این نوع ساخت و ساز نگرانی حادثه و ایجاد فاجعه در دل ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در بعضی مناطق این فاجعه از حد رد شده و خطر و مخاطره در بیخ گوش مردم است که اقدام واقعی و اساسی لازم است.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: کمبود پارکینگ در شهر بیداد می‌کند، ۵۰ هزار باب کسری پارکینگ ثبت شده است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی مساله ماده ۱۰۰ های دانه درشت است که بعضی پرونده‌ها حدود ۱۰ الی ۱۵ سال زمان می‌برد. بیمارستان بهبود، مجتمع سلامت، مجتمع لارا و … از جمله پرونده‌های مانده ۱۰۰ دانه درشت است.

در انتهای این جلسه از لیلا حسین نیا و حسن زرنقی دو شاعر تبریزی تجلیل شد.

انتهای پیام /