مشارکت همگانی برای جهانی شدن مجموعه تاریخی و گردشگری «مقبره الشعرا»
مشارکت همگانی برای جهانی شدن مجموعه تاریخی و گردشگری «مقبره الشعرا»
شهردار تبریز بر استفاده از ایده‌های شهروندان برای جهانی سازی مقبره الشعرا تاکید کرد و گفت: در این خصوص باید از تجربه دیگر شهرها و کشورها بهره گرفت.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار صبح امروز در چهل و پنجمین قرار خدمت شهرداری تبریز اظهار کرد: نمونه مشابهی همچون مقبره الشعرا در تبریز و ایران وجود ندارد و به همین جهت باید این ظرفیت بزرگ را درک کرده و درآمد پایدار از این مجموعه را افزایش داد.

وی با بیان اینکه سال آینده شاهد حضور انبوه گردشگران در مقبره الشعرا خواهیم بود، افزود: باید با استفاده از تکنولوژی های روز و نصب چند دوربین امکانی فراهم کرد تا بازدید از این مجموعه از هر نقطه دنیا برای معرفی به گردشگران فراهم شود.

هوشیار با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های فرهنگی در این مجموعه گردشگری تصریح کرد: مجموعه فرهنگی شهرداری تبریز باید در ایام عید نوروز در مقبره الشعرا مستقر شده و یادمان این مجموعه ار طرف شهرداری تبریز به میهمانان خارجی اهدا شود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش تعداد نگهبانان، بهبود نورپردازی، ایجاد فضای سبز مطلوب و کاشت گلهای رنگارنگ لاله، تکمیل موزه با هدف افزایش فضای فرهنگی، نصب چند المان نوستالژیک و… می تواند در جذب گردشگر برای این مجموعه فرهنگی و تاریخی موثر باشد.

مقبره‌الشعرا یکی از جاذبه‌های مهم توریستی و گردشگری تبریز و مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف از جمله شهریار، خاقانی، ثقه‌الاسلام، قطران تبریزی و … است که هر ساله در فصل گردشگری و ایام نوروز میزبان میهمانان داخلی و خارجی می‌شود.

ضلع شمالی این مجموعه شهریور سال گذشته با  هشت هزار مترمربع مساحت و با هزینه ۲۵ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید که در ادامه عملیات اجرای سنگفرش بهسازی و مناسب سازی صحن جنوبی مرکزی مقبره الشعرا، ضلع شرقی، غربی و جنوبی پیرامون موزه احد حسینی  به مساحت ۵ هزار متر مربع با پیشرفت ۸۰ درصدی  با  استفاده از سنگ اسپراخون و همچنین ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا توسط شهرداری منطقه  ۱۰ در حال اجراست.

همگون‌سازی معابر پیرامون مجموعه مقبره‌الشعرا، ساماندهی ورودی این مجموعه، حذف انواع موانع فیزیکی و بصری، حصارزدایی و حذف نرده‌های محوطه پارک، کاشته شدن گونه‌های مختلف گیاهی همچون کاج سیاه، سرو، اقاقیا، نارون و دیگر گونه‌های گیاهی در محوطه این مجموعه، ساماندهی سیستم‌های نورپردازی، تعمیر نیمکت‌ها و فضای سبز از دیگر اقداماتی است که توسط شهرداری منطقه  ۱۰ انجام شده است.

انتهای پیام /