چشم انتظاری مردم آذربایجان‌شرقی برای بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز-بستان آباد
چشم انتظاری مردم آذربایجان‌شرقی برای بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز-بستان آباد
راه‌آهن تبریز-بستان آباد پیشرفت ۹۹ درصدی داشته و مردمان آذربایجان‌شرقی در انتظار تکمیل یک درصدی این ابرپروژه ریلی در کشور برای بهره‌برداری از آن هستند.

به گزارش شمس، چند ماهی می شود که مسوولین مربوطه از بهره برداری قریب الوقوع راه آهن تبریز-بستان آباد خبر می دهند و امروز نیز معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان سفر یک روزه به آذربایجان شرقی از پروژه راه آهن بستان آباد – خاوران بازدید کرد و در جریان روند اجرایی این پروژه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ابر پروژه راه‌آهن میانه- بستان آباد – تبریز یکی از پنج پروژه اولویت دار کشور محسوب می‌شود و با کمتر کردن زمان سفر و طول مسیر، کاهش قابل توجه آلودگی‌های زیست محیطی را به همراه دارد که به همین دلیل به عنوان سبزترین محور ریلی ایران نام گرفته است.

ابر پروژه راه‌آهن میانه- بستان آباد – تبریز در ۱۰ قطعه با هدف اتصال مناطق کمتر توسعه یافته به راه آهن سراسری و ایجاد زیربنای لازم با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی و بازرگانی منطقه، کاهش مسیر و اصلاح شبکه ریلی از شمال غرب به مرکز کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

افرایش سهم بخش ریلی در ترانزیت کالا و مسافر، افزایش ظرفیت جابه‌جایی حمل و نقل بار و مسافر،‌ کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، توسعه اقتصادی گردشگری، ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص‌های حمل و نقل ریلی از پیامدهای مثبت خط ریلی میانه- تبریز است.

حال باید منتظر بود و دید این پروژه بزرگ ریلی در کشور چه زمان به سرانجام خواهد رسید و وعده ها برای بهره برداری از آن به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام/