پیشتازی آذربایجان‌شرقی در تزریق دوز سوم واکسن/ ۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن نزده‌اند
پیشتازی آذربایجان‌شرقی در تزریق دوز سوم واکسن/ ۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن نزده‌اند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : آذربایجان شرقی در تزریق دوز سوم واکسن کرونا در بین استانهای کشور رتبه نخست را دارد.

به گزارش شمس، نقی پور، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: برای نزدیک ۳۵ درصد از کسانیکه دوزهای اول و دوم واکسن کرونا را در استان دریافت کرده اند ، دوز سوم تزریق شده است.

وی افزود : بیش از ۹۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان دوز اول و بیش از ۸۶ درصد نیز دز دوم را دریافت کرده اند.

وی با تاکید براینکه سویه جدید امیکرون به سرعت در حال شیوع است افزود : تاثیر واکسیناسیون به وضوح قابل مشاهده است و افرادی که هر سه دوز واکسن را دریافت میکنند ، در صورت ابتلا ، به حالت خفیف و حتی سرپایی می توانند بیماری کرونا را پشت سر بگذارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه ۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده اند، گفت : طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برای مدیریت شیوع این بیماری، تمامی این افراد باید واکسن کرونا را تزریق کنند.به همین دلیل همکاران ما در مراکز بهداشتی با تماس تلفنی و حتی مراجعه حضوری به درب منازل آنها برای تزریق واکسن تلاش می کنند.

نقی پور ادامه داد : از آنجاییکه بخشی از این افراد را کارکنان دستگاههای اجرایی ، ارگانها و نهادها تشکیل می دهند ، طبق بخشنامه وزارت کشور ، در صورت عدم تزریق واکسن کرونا از حضور آنها در محل کار جلوگیری می شود مگر اینکه هر هفته به صورت مرتب تست منفی کرونا را به مدیر واحد مربوطه ارائه کند.

وی تصریح کرد : تست ها قبلا به صورت رایگان یا با پوشش بیمه ای انجام می شد اما به دلیل اینکه واکسن به صورت کامل تامین نیاز شده و در دسترس همگان قرار دارد، هزینه این تستها هم اکنون به صورت آزاد محاسبه می شود و کارکنان می بایست خودشان پرداخت کنند.

نقی پور با بیان اینکه حضور این افراد از ۲ هفته قبل در ادارات غیر قانونی و تخلف محسوب می شود افزود: همکاران ناظر ما و همچنین وزارت کشور در ادارات حاضر می شوند و در صورت مشاهده رعایت نکردن قانون ، تخلف کارمند ، مدیر واحد وی و مسئولان آن اداره را به مراجع مربوطه گزارش خواهند کرد تا برخورد قانونی صورت گیرد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در رنگ بندی کرونایی در طول یک هفته اخیر یک شهرستان استان به رنگ قرمز و ۱۳ شهرستان نیز به رنگ نارنجی کرونایی درآمده است.

وی ادامه داد: اگرچه تعداد فوتی های کرونایی استان افزایش ندارد اما مراجعات سرپایی و بستری ها چندین برابر شده به طوریکه هر روز حداقل ۴۰ نفر به تعداد بستری های بخش کرونا اضافه می شود از همین رو تزریق واکسن، رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی ها و مراکز خرید همچنان توصیه می شود.

انتهای پیام/