خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه‌ای می‌توانند حلقه اتصال مردم و مسئول باشند
خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه‌ای می‌توانند حلقه اتصال مردم و مسئول باشند
استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسالت خطیر آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی، می‌توانند حلقه اتصال و ارتباط مردم با مسئولان و موثرترین نیروی اجتماعی برای حل معضلات و مشکلات مختلف جامعه باشند.

به گزارش شمس، عابدن خرّم در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، این روز را به جامعه رسانه‌ای استان تبریک گفت.

متن به این شرح است:

فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به تمام فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در استان آذربایجان شرقی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و یاد و خاطره همه شهدای این عرصه بویژه شهید محمود صارمی را گرامی می‌دارم.

امروز فرصتی است برای سخن راندن در باب اهمیت و ارزش این حرفه و قدردانی از تلاشگران آن؛ خبرنگاری همواره در کنار واژگانی چون “حقیقت”، “آگاهی”، “تعهد” و “اخلاق” توصیف می‌شود و در واقع شرافت حرفه خبرنگاری در پای‌بندی به این مفاهیم بلند و متعالی است.

گرامی‌داشت روز خبرنگار به معنای ارج نهادن به ایثار و ازخودگذشتگی کسانی است که شغل خود را نه فقط یک حرفه، که آمیخته‌ای از عشق و علاقه، تلاش و پشتکار و درایت و آگاهی می‌دانند؛ وظیفه همگان در قبال این فداکاری، احترام و قدرشناسی است.

نگاه دولت سیزدهم به این جایگاه مهم و اثرگذار، تنها یک نگاه تشریفاتی و تزئینی نیست؛ این دولت عمیقاً به فراهم کردن فضایی سالم، امن و به دور از تبعیض برای اصحاب رسانه و قلم معتقد است و از هیچ کوششی برای تحقق آن دریغ نمی‌کند.

اینجانب ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار به همه مدیران، خبرنگاران، عکاسان و نویسندگان جامعه رسانه‌ای استان آذربایجان شرقی، به این تلاشگران و مجاهدان عرصه آگاهی اطمینان خاطر می‌دهم که به همراه همکاران خود و مدیران دستگاه‌های مسئول، تمام تلاش خود را برای حل مسائل و مشکلات صنفی آنان به کار می‌گیریم تا بتوانند در انجام وظیفه حرفه‌ای و اخلاقی خود موفق باشند.

همچنین از تمام مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهم که ارتباط نزدیک و صمیمانه خود را با اصحاب رسانه و خبرنگاران تداوم بخشند و از ظرفیت‌های بیکران رسانه‌ها برای تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و دولت و اطلاع‌رسانی به مردم عزیز استفاده کنند.

انتهای پیام/