اعتیاد منشاء ناهنجاری‌های اجتماعی است
اعتیاد منشاء ناهنجاری‌های اجتماعی است
معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: مواد مخدر و اعتیاد یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود که به نوعی مادر تمام ناهنجاری‌های اجتماعی است.

به گزارش شمس، تراب محمدی، در شورای مبارزه با مخدر استان اظهار کرد: موضوع اعتیاد و مواد مخدر خطرناک‌ترین ناهنجاری است که می‌تواند جامعه را به سمت خطر پیش ببرد، زیرا بیش از ۷۰ درصد آسیب‌های اجتماعی نشات گرفته از مواد مخدر و اعتیاد است.

وی با اشاره به آمار بالای شهدای مبارزه با مواد مخدر در ایران بیان کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در کشور تقدیم نظام و انقلاب شده است که این امر نشان دهنده اهمیت مقابله و مبارزه با این ماده خانمان سوز است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم اهمیت آموزش در این حوزه خاطرنشان کرد: بعضی مواقع آموزش‌های ارائه شده به سمت هدف ریل گذاری نمی‌شود؛ در ارائه آموزش‌ها باید همه جوانب در نظر گرفته شود تا خودش تبدیل به بدآموزی نشود.

وی ادامه داد: در موضوع آموزش باید به صورت نقطه‌ای عمل کرد، به گونه‌ای که محلات آسیب پذیر در سطح استان شناسایی شده و آموزش‌ها و آگاه سازی‌های لازم در این مناطق ارائه شود.

تراب محمدی با تاکید بر لزوم اجرای طرح یاری گران زندگی در روستاها اظهار کرد: بعضاً شرایطی به وجود می‌آید که تکثر کمیته‌ها، دستورالعمل‌ها و کمیسیون‌ها خودشان به مشکل تبدیل می‌شوند؛ در راستای اجرای طرح یاری گران زندگی در روستاها از ظرفیت و پتانسیل پایگاه‌های مقاومت و دهیاری‌ها و نهادهای دیگری همچون خانه بهداشت بهره گیری شود تا اجرای این طرح عملیاتی شود.

امیر رنجبر نیز در ادامه این جلسه گفت: اولین خانه یاری گران زندگی در کانون امام خمینی (ره) تبریز به بهره برداری رسید که در این مرکز خدمات آموزشی و پیشگیری در حوزه مواد مخدر به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

وی به اهداف طرح یاری گران زندگی اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای یاری گران زندگی، ترویج زندگی سالم و با نشاط، توسعه رویکرد توانمند سازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی سازی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به مهمترین اولویت‌های اجرایی این طرح یادآوری کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و مشارکتی برای نوجوانان و جوانان و گسترش و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در روستاها از اولویت‌های طرح یاری گران زندگی می‌باشد که برای همه ساکنین مناطق روستایی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام /