مدیران جهادی باید در خط مقدم باشند
مدیران جهادی باید در خط مقدم باشند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با ذکر مشخصه‌ها و ویژگی‌های مدیریت جهادی، از ضرورت حضور مدیران جهادی در خط مقدم سخن گفت.

به گزارش شمس، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز در آیین اختتام همایش جلوه های جهادی در مدیریت شهری اظهار کرد: خوشحالیم که در روز سوم خرداد، سالروز ایثارگری رزمندگان دلیر اسلام این مراسم باشکوه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سالروز فراموش نشدنی آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌داریم، افزود: همچنین یاد و خاطره شهید سرهنگ صیاد خدایی را که مردی از مردان آذربایجان و دیار میانه است، گرامی می‌داریم.

امام جمعه تبریز با قدردانی از شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به خاطر برگزاری این همایش، تصریح کرد: مکتب ما مکتب شیعی بوده و انقلاب ما هم جزوی از این مکتب است.

وی ادامه داد: همه فرماندهان ما در هشت سال دفاع مقدس، در خط مقدم بودند و یکی از ویژگی های فرماندهان ما قبول خطر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهید باکری همواره خطاب به همرزمان خود از واژه بیایید به جای بروید استفاده می کرد؛ چرا که خود همواره پیشتاز و در خط مقدم بود.

وی با بیان اینکه هر مدیری که جسارت قبول خطر را داشته باشد، مطمئناً درصدد موفقیت و پیروزی خویش است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شهید باکری را معجزه انقلاب نامیدند و سردار سلیمانی را دارای شجاعت، دلیری و مدیریت دانستند که این، موضوعی مهم و قابل تامل است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از شهید باکری به عنوان سیدالشهدای لشکر عاشورا و از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سیدالشهدای مقاومت نام برد و افزود: بزرگ ترین افتخار و قدرت مدیریتی این دو شهید والامقام، قدرت نفوذشان در دل ها و خدایی بودن آن ها بود.

وی با یادآوری اینکه شهید آقا مهدی باکری مهندسی خبره، باسواد و مسلط به علم روز بود، تشریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در کنار تسلط به علوم و فنون نظامی، اهل تدبر و تامل بود.

امام جمعه تبریز در ادامه تاکید کرد: هریک از مدیران ما باید بدانند که مدیریت آنها سنگری در جنگ نرم است؛ باید در هدف‌گذاری ها و برنامه ریزی ها موقعیت دشمن را لحاظ کرد.

وی اضافه کرد: اولویت بندی، هدفمندی، نگاه مثبت، همه‌نگری، آینده نگری، برنامه ریزی، عبور از موانع و بزرگ نپنداشتن موانع کوچک باید از اولویت های مدیریت جهادی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: امکانات و تجهیزات برای یک مدیر جهادی، تابع عزم اوست. توجه ویژه به نیروی انسانی، کادرسازی و هویت بخشی به نیروی انسانی باید مورد توجه مدیر جهادی باشد.

انتهای پیام /