غرب به دنبال الگوسازی غیرواقعی برای جوانان است/ عملکرد ضعیفی در امر به معروف و نهی از منکر داشتیم
غرب به دنبال الگوسازی غیرواقعی برای جوانان است/ عملکرد ضعیفی در امر به معروف و نهی از منکر داشتیم
عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه حرف‌هایی از قبیل عیسی به دین خود، موسی به دین خود و یا من را در قبر آن فرد نمی‌گذارند، بوی وهابیت می‌دهد،گفت: در مورد امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کردیم و این را از خانم فاطمه زهرا(س) هدیه بخواهیم که روحیه امر به معروف و نهی از منکر را در همه ما افزایش دهد.

به گزارش شمس، حکیمه غفوری عضو شورای شهر تبریز و مادر شهید مدافع حرم در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی تبریز که با حضور پر شکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و رهبر کبیر انقلاب اظهار کرد: از خداوند می‌خواهم تا در این دنیا زیارت حضرت زهرا را نصیبمان کند.

وی با بیان اینکه انسان به دنیا آمده است که پرورش یابد، گفت: روانشناسی روز هم تاکید بر الگوگیری دارد و قطعا اگر الگو خوب باشد، کارها به خوبی پیش خواهد رفت.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: انسان ذاتا تمایل به الگو قرار دادن دارد؛ امام راحل نیز جزو افرادی بود که همه حرف‌هایش بر اساس آگاهی و بصیرت بود و روز مادر را نیز بر پایه گسترده‌ای انتخاب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما خانم‌ها افتخار می‌کنیم که روز تولد خانم زهرا(س) روز زن و مادر انتخاب شده است، افزود: همیشه باید به الگوهای خود توجه‌ کنیم ولی یک روز اختصاصی به نام مادر ما را بر آن بر‌ می‌دارد که بیشتر تامل کنیم.

روز مادر را صرفا در راستای مادی نبینیم و ارزش آن را پایین نیاوریم

مادر شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری خاطرنشان کرد: روز مادر را صرفا در راستای مادی نبینیم و ارزش آن را پایین نیاوریم؛ در ضمن خانم فاطمه زهرا(س) الگوی صرفا برای خانم‌ها نیست بلکه مردان هم باید الگو بگیرند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام و حاکمان سرمایه‌داری با هزینه‌کرد کلان در صدد الگوسازی الکی و از بین بردن الگوهای اسلامی هستند و با این روند جوانان را به سمت خود می‌کشند. 

غفوری بیان کرد: بهترین هدیه برای روز زن و مادر این است که هر سال پیمان می‌بندیم که یک خصیصه حضرت زهرا(س) را در طی ۳۶۵ روز اجرا خواهیم کرد و هر سال یک خصیصه اضافه کنیم.

وی با اشاره بر خصوصیات فردی و اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) توضیح داد: حضرت فاطمه یک جوان ۱۸ ساله‌ای بود که در کنار همسری و خانه‌داری نقش بزرگی در اجتماع و سیاست داشت و اولین خصیصه ایشان همان ولایت‌مداری او بود.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: تناسب آیه کوثر و آیه غدیر با یکدیگر نشان از این ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه اگر به وصیت‌نامه شهدای هشت سال دفاع مقدس، امنیت، ترور، مدافع حرم نگاه کنیم، همگی بر ولایت‌مداری تاکید دارند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر خصیصه حضرت زهرا(س) است.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه حرف‌هایی از قبیل عیسی به دین خود، موسی به دین خود و یا من را در قبر آن فرد نمی‌گذارند، بوی وهابیت می‌دهد، ادامه داد: در مورد امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کردیم و امروز این را از خانم فاطمه زهرا(س) هدیه بخواهیم که روحیه امر به معروف و نهی از منکر را در همه ما افزایش دهد. 

وی متذکر شد: از دیگر خصایص مهم حضرت زهرا(س) ظلم‌ستیزی بود؛ امام راحل(ره) نیز بعد از انقلاب این خصوصیت را به خوبی در کشور ایجاد کردند.

مادر شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری در مداحی‌ها می‌گویند که حضرت زهرا(س) از امیرالمومنین(ع) خواست تا او را شبانه دفن کند و این به خاطر این بود که اولا نشان دادن مظلومیت و در ثانی جلوگیری از هرگونه بهره‌برداری سیاسی توسط دشمنان بود.

وی توضیح داد: خانم فاطمه(س) یک جوان ۱۸ ساله با چهار فرزند بود که هم خانه‌داری می‌کرد و هم فعالیت اجتماعی داشت پس بانوان عزیز شاغل کار در بیرون و زندگی شخصی را فدای هم نکنید چراکه می‌توانید هر دو را به خوبی جلو ببرید.

غفوری افزود: متاسفانه زندگی‌های امروزی به سمت فانتزی رفته است و در برخی مواقع زیر یک سقف ولی با قهر عاطفی روبه‌رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مادی و اقتصادی امروز خیلی از موضوعات خانواده را کمرنگ کرده است، افزود: مگر در گذشته اینها نبود؟ هزاران برابر بود ولی حضرت زهرا(س) معنویت و عبودیت و رسیدگی به خانواده را در حد اعلا پیش می‌بردند. 

انتهای پیام/