عضو خبرگان رهبری: برجام سیاست‌ نظام است
عضو خبرگان رهبری: برجام سیاست‌ نظام است
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با ابراز تعجب از اینکه عده‌ای در داخل کشور در قبال برجام و توافق احتمالی پیش‌رو ساز مخالف کوک کرده‌اند، گفت: برجام از سیاست‌های نظام بوده و با نظر مسئولان نظام مطرح شده است.

به گزارش شمس، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: مگر کشور دولت و مجلس و از همه مهمتر رهبر ندارد که برخی‌ها به خود جسارت می‌دهند و در هر موضوعی دخالت یا کارشکنی می‌کنند؟

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی نیز بررسی می‌شود، اضافه کرد: تاثیر تحریم‌ها قابل کتمان نیست و در چنین شرایطی همدلی و هماهنگی داخلی نیاز است تا مسایل حل شود و برجام به نتیجه برسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موارد اختلافی هم بین طرفین مذاکره‌کننده وجود دارد، افزود: اگر هم در آینده آمریکایی‌ها قلدری کنند ما عزت خود را از دست نخواهیم داد اما امروز امیدواریم که توافق حاصل شود.

شیعیان و به ویژه آذربایجانی‌ها مدیون علما هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «سلطان خدابنده» توسط علامه حلی از علمای بزرگ شیعه مسلمان شد، ادامه داد: آذربایجانی‌ها در حقیقت به برکت علامه حلی شیعه شدند و مدیون علما هستند.

آیت‌الله پورمحمدی ۲۱ محرم سالروز ارتحال علامه حلی، ۲۲ محرم سالروز ارتحال شیخ طوسی معروف به شیخ الطایفه و ۲۳ محرم سالروز ارتحال علامه مجلسی را یادآوری کرد و افزود: هر سه از علمای شیعه هستند و بر گردن همه ما حق دارند.

وی ادامه داد: شیخ طوسی طی قرن چهارم و پنجم هجری در علم حدیث، فقه، کلام، تفسیر، رجال و اصول آثار ارزشمندی به یادگار گذاشت تا جایی علمای بعدی از جمله علامه حلی وی را شیخ طایفه شیعه خواندند.

به گفته وی وقتی کتابخانه شیخ طوسی را در بغداد آتش زدند، وی به نجف متواری شد و بنای حوزه علمیه نجف را گذاشت و از چنان جایگاهی در علم برخوردار بود که تا ۱۰۰ سال فتوایی مخالف فتواهای وی صادر نشد.

وی همچنین از علامه مجلسی به عنوان یکی دیگر از علمای بزرگ شیعه یاد کرد و اظهار داشت: این عالم بزرگ شیعه نیز کتاب‌های متعددی نوشت که مهمترین و جامع‌ترین آنها مجموعه ۱۱۰ جلدی «بحارالنوار» به عنوان مفصل‌ترین منبع حدیث شیعه به زبان عربی است.

وی ادامه داد: وقتی از علما سخن به میان می‌آید منظور علمای شیعه و بزرگانی چون شیخ مفید، علامه حلی، مجلسی پدر و پسر، شهید اول شهید ثانی، شیخ انصاری، آیت‌الله خویی، آیت‌الله حکیم و امام خمینی (ره) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این علما حتی در انقلاب ایران که به برکت مقاومت مردم و رهبری امام راحل به پیروزی رسید نیز سهیم هستند زیرا شخصیتی چون امام خمینی(ره)  به برکت خون دل و زحمت علمای شیعه تربیت شد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی و امام جمعه مراغه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان از حاضران خواست تا در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان به روح همه علمای شیعه نیز صلوات نثار کنند.

انتهای پیام/