عضو مجلس خبرگان: ملت ایران جسارت اروپایی‌ها به مقدسات را فراموش نمی‌کنند
عضو مجلس خبرگان: ملت ایران جسارت اروپایی‌ها به مقدسات را فراموش نمی‌کنند
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه به اهانت‌های اخیر برخی کشورهای اروپایی به مقدسات و به ویژه ساحت مقدس قرآن کریم اشاره و بیان کرد: اولین بارشان نیست و آخرین بارشان هم نخواهد بود اما ملت آزاده ایران این جسارت‌ها را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش شمس،  آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان افزود: جنگ حق و باطل تا آخر دنیا ادامه خواهد داشت و از آنجایی که قرآن کریم مسلمانان را از رفتن به زیر بیرق کفار منع کرده است، تکرار دشمنی‌های استکبار با این کتاب آسمانی در آینده نیز دور از انتظار نیست.

وی به رفتارهای دوگانه اروپایی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: آنان با کشورهایی که مطیع‌شان باشند، رفتار متفاوتی دارند اما با وجود ادعایی که در زمینه احترام به افکار عمومی دارند، به مقدسات ۲ میلیارد مسلمان اهانت می‌کنند.

وی به جسارت «سلمان رشدی» در کتاب آیات شیطانی به انبیاء و مقدسات نیز اشاره کرد و افزود: حضرت امام(ره) حکم تاریخی را در قبال «سلمان رشدی» صادر کرد و حتی فرمود «کسانی که دانسته آن کتاب را منتشر کرده‌اند، مهدورالدم هستند».

امام جمعه مراغه حمایت کشورهای اروپایی از «سلمان رشدی» را نیز یادآوری کرد و اظهار داشت: برخی از همین کشورها سفیران خودشان را پس از حکم امام (ره) از ایران فراخواند اما پس از مدتی با شرمندگی آنان را بازگرداندند.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه تاکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله کانادا، دانمارک، هلند، انگلیس و فرانسه به مقدسات مسلمانان جسارت شده، بیان کرد: چند هفته از جسارت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به مرجعیت نگذشته است که اخیرا در سوئد به قرآن کریم جسارت شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از مسلمانان در کشورهای مختلف نسبت به این جسارت اعلام انزجار کردند و ملت مسلمان ایران که امروز در صف اول آزادگان جهان هستند و از حضرت امام خامنه‌ای الهام می‌گیرند، شدیدا این عمل‌ها را محکوم می‌دانند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به پشت سر گذاشتن سالروز شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام فرمایشات گهربار و یادگارهای بسیاری دارد که مهمترین آنها زیارت جامعه به شمار می‌رود که در کنار امین‌الله از اعتبار بالایی برخوردار بوده و در حقیقت درس امام‌شناسی است.

آیت‌الله پورمحمدی از مومنان خواست که از خواندن این زیارت غفلت نکنند و حتی بهتر است در حرم تمام امام‌ها نیز آن را قرائت کنند.

به گفته وی امام‌ هادی (ع) در این زیارت، منشور بلند امامت را با بیانی شیوا به ره‌جویان مکتب امامت آموخته است.

انتهای پیام/