طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی معطل واریز اولیه
طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی معطل واریز اولیه
طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی معطل واریز مبلغ اولیه متقاضیان است و در حالی که ۷۸هزار ۶۸۶ واحد در حال ساخت است اما تا کنون ۲۳ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه تامین مسکن در قالب این طرح را واریز کرده‌اند.

به گزارش شمس، استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه بیش از ۹ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است، گفت: بیش از نیاز سهمیه ۲۰۰ هزار مسکن برای استان آذربایجان شرقی در طول چهار سال، زمین تامین شده است و کمبودی در رابطه با الحاق زمین به ۲۱ شهرستان و ۴۷ شهر نداریم.

«عابدین خرم» اظهار کرد: برای ۲ سال اول دولت باید ۱۰۰ هزار واحد ساخته می شد که در حال حاضر ۷۸هزار ۶۸۶ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خرداد ماه امسال در سفر دوم رییس جمهور تحویل متقاضیان شد، اعلام کرد: شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد دیگر تحویل می شود.

پیشرفت ۳۰ درصدی واحدهای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رتبه ۱۳ استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشرفت واحدهای احداثی این طرح را در استان ۳۰ درصد اعلام کرد.

« امیر بخشی‌زاده » گفت: حدود ۲۹۰ هزار نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد حدود ۵۰ هزار نفر تأیید نهایی شده اند اما فقط ۲۳ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه را واریز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به منظور کمک به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات پرداختی از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، خواستار مساعدت بانک‌ها در اعطای تسهیلات برای شتاب بخشی به روند اجرای این طرح شد.

وی با اعلام اینکه سه شهرک در محدوده‌های شهرک اندیشه و آزادراه تبریز_ سهند برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن ایجاد می شود، گفت: در نقطه اتصال تبریز به سهند، زمین‌های ملی وجود دارد که امکان شهرک سازی هم دارند.

«حجت الله سروری» مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی نیز آمار ثبت‌نام‌کنندگان این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان را نزدیک ۷۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۹ نفر تأیید و چهار هزار و ۳۵ نفر، آورده اولیه را واریز کرده‌اند که زمین موردنیاز برای ساخت واحدهای مسکونی این افراد تامین شده است.

سردار « اصغر عباس قلی زاده » فرمانده سپاه عاشورا هم اعلام کرد: در خصوص تامین مسکن ملی تفاهم نامه ای با شرکت عمران شهر جدید سهند امضا شده و طی آن ساخت بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن را بسیج سازندگی با همکاری جهادگران عهده دار شده است.

انتهای پیام/