با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه های آذربایجان شرقی شتاب خواهیم بخشید
با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه های آذربایجان شرقی شتاب خواهیم بخشید
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سایه همکاری و تعامل با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه های آذربایجان شرقی شتاب خواهیم بخشید و انتظار استان این است تا پروژه ها سرعت بگیرد.

به گزارش شمس، مالک رحمتی در جلسه قرارگاه خاتم در بیت امام جمعه تبریز، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای کشور، نماد اقتدار و افتخار است و در هر نقطه ای که این مجموعه حضور یافته، خط شکن بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: موسسه عاشورا نیز جزو پیشرانان قرارگاه خاتم الانبیا می باشد و با پروژه هایی که در آذربایجان شرقی و سایر استان ها انجام داده، موجب عزت و افتخار استان است.

رحمتی به برخی پروژه های مهم موسسه عاشورا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: پروژه راه کلاله-جلفا و همچنین انتقال آب ارس به دشت های تبریز و شبستر حیاتی بوده و در اولویت کار مدیریت استان قرار دارد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه انتقال آب ارس اولویت اول استان است، ادامه داد: پروژه انتقال آب ارس ۱۳۵ کیلومتر است که ۲۵ کیلومتر آن از قبل کار شده و ۱۱۰ کیلومتر لوله گذاری نیاز دارد که این موضوع مطالبه مردمی است و از طریق دولت نیز در حال پیگیری هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده امیدواریم پروژه ۲۹ کیلومتری آزاد راه هشترود- مراغه به عنوان دیگر طرح در دست اجرای موسسه عاشورا در استان به زودی افتتاح شود.

رحمتی در ادامه درباره پیشرفت خط دوم مترو تبریز نیز گفت: برای اینکه عملیات اجرایی مترو شتاب بگیرد، استفاده از اوراق قرضه به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین بودجه حاصل از فاینانس چین را در دستور کار قرار داده ایم و در این راستا تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: در سایه همکاری و تعامل با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه های آذربایجان شرقی شتاب خواهیم بخشید و انتظار استان این است تا پروژه ها سرعت بگیرد.