طرح «شهید سلیمانی» برای غربالگری کرونا در آذربایجان‌شرقی استمرار یابد
طرح «شهید سلیمانی» برای غربالگری کرونا در آذربایجان‌شرقی استمرار یابد
معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا گفت: طرح «شهید قاسم سلیمانی» برای مبارزه با تشدید شیوع ویروس کرونا باید در آذربایجان شرقی استمرار یابد.

به گزارش شمس، سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز شنبه در جمع اکیپ های نظارتی طرح شهید سلیمانی سپاه غدیر تبریز با بیان اینکه نام شهید سلیمانی برای تمام دنیا شناخته شده و مقدس است، از تلاش گران بسیجی و حامیان سلامت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا در قالب این طرح قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: بسیجیان در سال های گذشته در هر عرصه ای که نیاز بوده، حضور داشته و کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته اند و اینک با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر شامل تیم های سلامت، حمایت و مراقبت وارد کارزار می شوند.

گل محمدزاده ادامه داد: در جلسات مختلف که در سپاه و استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، نتیجه این شد که این زنجیره شیوع باید قطع شود و همتی همچون شهید سلیمانی ها و فخری زاده ها لازم است تا این طرح با آموزش، سازماندهی و استمرار صورت گرفته و به نتیجه برسد.

وی همکاری و تعامل بسیج با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهم خواند و گفت: این تعامل با هدف هر خانه و پایگاه مقاومت به عنوان یک پایگاه سلامت، پایه گذار تعاملات موثر و سازماندهی مفید برای مواقع بحرانی خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا افزود: هم اکنون  مبارزه با کرونا، منطقه عمل و نقطه رهایی در دوران دفاع مقدس قلمدادمی شود که امیدوارم به یاری خداوند در این میدان نیز بسیجیان  پیروز و سربلند باشند.

آذربایجان شرقی در ماه های اخیر و تا پیش از اجرای طرح اعمال محدودیت های هوشمند کرونایی، از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز داشت و پس از اجرای این طرح وضعیت اغلب شهرهای آن نارنجی شد.

هم اکنون کمتر از یکهزار و ۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کویید ۱۹ در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند و اعمال محدودیت های کرونایی به شکل «ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح» و «ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان های نارنجی» همچنان ادامه دارد.

گفته می شود اعمال محدودیت های کرونایی در آذربایجان شرقی، همزمان با سراسر کشور، نزدیک به ۲۰ درصد از میزان مراجعه به مراکز درمانی استان کاسته است.