ضرورت ارتقای سطح آموزش مردم در حوزه بهداشت و درمان برای پیشگیری از بیماری ها
ضرورت ارتقای سطح آموزش مردم در حوزه بهداشت و درمان برای پیشگیری از بیماری ها
رییس شورای اسلامی استان گفت: هدف ما رسیدن به جامعه توسعه یافته ای است که با ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه بهداشت و درمان، از بروز بیماری ها جلوگیری شود.

به گزارش شمس، غلامحسین مسعودی ریحان در جلسه عمومی شورای اسلامی استان و در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با هفته آتش نشانی و ایمنی و بازگشایی مدارس، این هفته را گرامی می داریم و مصمم هستیم در راستای تامین امنیت چه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان و چه در حوزه آتش نشانی، تعاملی سازنده با ارگان های دولتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه های آتش نشانی استان باید مجهز به  بروز ترین تجهیزات باشد، اعلام کرد: باید بخشی از درآمد شهرداری ها برای تجهیز ایستگاه های آتش نشانی استان در جهت ارتقاء سطح امنیت شهروندان تخصیص یابد.

وی به اهمیت برقراری امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت: امنیت یکی از بارزترین ویژگی های جوامع توسعه یافته است، علاوه بر تامین امنیت در سایر حوزه ها، باید در حوزه بهداشت و درمان نیز امنیت سلامتی مردم را برقرار کنیم.

رییس شورای اسلامی استان با بیان اینکه همچون سایر حوزه ها حوزه بهداشت و درمان نیز حجیم شده است و باید زیرساخت های توسعه این بخش را فراهم کنیم، اظهار کرد: ارتقاء سطح آموزش مردم در حوزه بهداشت و درمان برای پیشگیری از بیماری ها باعث می شود که جامعه عاری از هر گونه بیماری باشد.

وی تاکید کرد: ارائه آموزش های لازم به مردم در حوزه های بهداشت و درمان می تواند جامعه را به سمت جامعه ای توسعه یافته سوق دهد.

مسعودی ریحان با تقدیر از فعالیت های دکتر صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت ارتقاء سلامت جامعه و سطح بهداشت و درمان، اعلام کرد: شورای اسلامی استان آماده همکاری با تمامی ارگان ها در رسیدن به جامعه ای توسعه یافته است.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان شهرستان های استان در شورای اسلامی استان، مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان خود را با رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کردند.

گفتنی است در پایان این جلسه، لوح تقدیری از سوی رییس شورای اسلامی استان به رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به پاس فعالیت های وی در زمینه بهداشت و درمان اهدا گردید.