صف طولانی خودروها در پمپ‌ گاز/ تبریز جایگاه‌های CNG بیشتری می‌خواهد
صف طولانی خودروها در پمپ‌ گاز/ تبریز جایگاه‌های CNG بیشتری می‌خواهد
حجم ورودی خودروها به پمپ‌های گاز شهر افزایش چشمگیری یافته و موجب شده تا رانندگان دقایق زیادی را در صف‌ها بمانند.

اجتماعی شمس: پمپ بنزین‌های شهر آرام است و پمپ‌های گاز شلوغ، این را می‌شود با چرخی در تبریز فهمید. بنزین ۳ هزار تومانی رانندگان را به سمتِ جایگاه‌های CNG سوق داده  و در شرایط فعلی تنها مصرف سوخت جایگزین است که می‌تواند از فشار اقتصادی مضاعف بر آنان بکاهد.

رانندگانی هم که تنها خودرویشان با بنزین جابجا می‌شود یا در جست‌وجوی نصبِ مخزن CNG اند و یا گاز مایع! آنان هم که پول نصب همین‌ها را نیز ندارند ترجیح می‌دهند خودرو را بخوابانند و با تاکسی و وسایل نقلیه عمومی روزگار سپری کنند. برای همین تاحدی خیابان‌های شهر آرام‌تر از قبل است.

اما خودروهای دوگانه‌سوز نیز دردسرها دارند، تا قبل از افزایش نرخ بنزین و سهمیه‌بندی آن، جایگاه‌های CNG تبریز پاسخگوی مراجعین نبود و رانندگان چند دقیقه‌ای در صف می‌ایستادند و حال که خودرو به سمت پمپ‌های گاز سرازیر شده‌اند وضعیت بدتر از قبل شده است.

در مکان‌یابی پمپ‌های گاز به نیاز داخلِ شهری توجه نشده و بیشتر آنان در راه‌های مواصلاتی خارج از مرکز تبریز واقع شده‌اند و همین امر می‌طلبد در شرایطی که شهر به جایگاه‌های CNG بیشتری نیاز دارد، پمپ‌های جدید در نقاط مرکزی تبریز احداث شوند.

حال که مسئولین بر اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین پافشاری می‌کنند باید از پیامدهای آن بکاهند و یکی از تبعات اجرای این طرح هدر رفتِ وقت مردم در صف پمپ‌های گاز است.

انتهای پیام/