برخورد جدی با مصارف غیرمجاز و غیرمتعارف گاز/ هیچ‌گونه تبعیضی نباید صورت گیرد
برخورد جدی با مصارف غیرمجاز و غیرمتعارف گاز/ هیچ‌گونه تبعیضی نباید صورت گیرد
استاندار آذربایجان‌شرقی بر برخورد جدی با مصارف غیرمجاز و غیرمتعارف تاکید کرد و گفت: هیچ‌گونه تبعیضی در این خصوص نباید صورت گیرد و دستگاه‌های مسؤول با همکاری دستگاه قضایی اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

به گزارش شمس، عابدین خرّم امشب در جلسه بررسی مشکل کمبود گاز در استان، اظهار داشت: گروه‌های مرجع به‌ویژه ائمه جمعه و رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارند و اگر بتوانیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم، بخش زیادی از مشکل کمبود گاز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما در تامین گاز، مصارف خانگی است، گفت: طبیعی است که در شرایط کمبود مصارف غیرضروری باید قطع شود، مگر اینکه بتوانند با رعایت اصول فنی با سوخت جایگزین به فعالیت ادامه دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر برخورد جدی با مصارف غیرمجاز و غیرمتعارف تاکید کرد و افزود: هیچ‌گونه تبعیضی در این خصوص نباید صورت گیرد و دستگاه‌های مسؤول با همکاری دستگاه قضایی اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

وی در خصوص محدودیت گاز برای صنایع نیز یادآور شد: خوشبختانه صنایع استان همکاری خوبی در مدیریت مصرف گاز داشته‌اند و محدودیت گاز برای آنها باید با برنامه و اطلاع قبلی صورت گیرد تا خللی در روند تولید آنها ایجاد نشود.

خرّم بر رعایت الگوی مصرف در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پیش از همه بخش‌ها برای رعایت حال مردم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و عملکرد ادارات در این زمینه به صورت مرتب رصد شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات پیشگیرانه همچنین رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز بتوانیم زمستان امسال را با کمترین مشکل سپری کنیم.

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه هم صرفه‌جویی در مصرف گاز و هم استمرار تولید برای ما مهم است، متذکر شد: اقدامات متعددی در راستای مدیریت مصرف گاز انجام شده و با وجود برخی محدودیت‌ها، میزان قطعی گاز برای صنایع استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و چالش جدی برای بخش تولید ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تامین گاز برای مصارف خانگی و غیرخانگی همچنین اقدامات این شرکت در راستای مدیریت مصرف گاز ارائه کرد.

انتهای پیام/