بهره مندی ۸۰ روستا از نعمت گاز در هفته دولت/تلاش می‌کنیم نیروگاه از مازوت استفاده نکند
بهره مندی ۸۰ روستا از نعمت گاز در هفته دولت/تلاش می‌کنیم نیروگاه از مازوت استفاده نکند
کمالی گفت: دو هزار و ۷۵۶ روستا در استان داریم که دو هزار و ۳۶۰ روستا از گاز بهره مند هستند و ۸۰ روستا هم در هفته دولت گازدار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شمس، نادر کمالی در نشست خبری با اصحاب خبری اظهار داشت: دو هزار و ۷۵۶ روستا در استان داریم که دو هزار و ۳۶۰ روستا از گاز بهره مند هستند و ۸۰ روستا هم در هفته دولت گازدار می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه داریم که سال ۱۴۰۲ به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی کنیم؛ تقریبا ۹۹ درصد خانوارهای شهری هم در هفته دولت گازدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص استفاده نیروگاه از مازوت در فصل سرد سال و عدم تخصیص گاز گفت: تا پایان تیر ۹۲۳ میلیون متر مکعب به نیروگاه گاز داده ایم و تلاش خواهیم کرد به سمت استفاده مازوت نرویم.

وی ادامه داد: ما به کارخانجات آسفالت که در تبریز هستند و مصرف بالای مازوت دارند، گازرسانی می‌کنیم در فصول سرد هم این موضوع ادامه خواهد داشت مگر اینکه دستور محدودیت از بالا بیاید که باز هم مقاومت خواهیم کرد.

کمالی با اشاره به اینکه تنها استانی که در صنایع گاز را به صورت مستمر استفاده کرده، آذربایجان‌شرقی است، عنوان کرد: یک میلیون ۷۳۰ هزار مشترک گاز در استان داریم که ۲۴۰۰ اشتراک تجاری می‌باشد که شامل ۲۱ درصد مشترکین هستند.

وی در خصوص فوتی‌های گاز در سال جاری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری هشت نفر فوتی ناشی از گازگرفتگی داریم.

انتهای پیام/