شهردار تبریز خواستار واگذاری مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام به شهرداری شد
شهردار تبریز خواستار واگذاری مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام به شهرداری شد
شهردار تبریز ورزشگاه یادگار امام(ره) را ظرفیت بی‌نظیر ورزشی در شمال‌غرب معرفی کرد و گفت: اگر مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) به شهرداری تبریز واگذار شود، به عنوان بسته سرمایه‌گذاری ورزشی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ۲۰۲۳ معرفی و این مجموعه را تبدیل به قطب ورزش منطقه می‌کنیم.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بودجه سال‌جاری نگاه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و ورزشی داشته و بر همین اساس ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای  توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه‌های مختلف در سطح مناطق دهگانه در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای توسعه ورزش همگانی و زیرساخت‌های ورزشی شهر در سال‌جاری افزود: برای تمام ۵۲ هفته سال برنامه ورزشی در نظر گرفته‌ایم که متمرکز به یک منطقه نبوده و شهرداران مناطق ملزم به برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف در طول سال هستند.

هوشیار  با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر در سال جاری نیز اعلام کرد: متأسفانه بسیاری از اماکن ورزشی شهرداری تبریز در سال‌های گذشته متروکه مانده و برخی تخریب اساسی دیده‌اند که نوسازی این اماکن ورزشی و تجهیز آنها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع، ورزش مدارس را به صورت جدی پیگیری کرده و هر هفته در قرارهای خدمت مناطق چندین مدرسه دولتی را مورد بازدید قرار داده و نسبت به نیازسنجی و نصب تجهیزات ورزشی در آن مدارس و مدارس مشابه اقدام می‌کنیم.

شهردار تبریز، احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی جدید را برنامه مدیریت شهری در مناطق محروم معرفی کرد و یادآور شد: ۲۵ مجموعه فرهنگی و ورزشی با اولویت محلات محروم در دست اجرا داریم که تا پایان سال‌جاری آماده‌سازی و تحویل شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: اولویت شهرداری تبریز در حوزه ورزش، توسعه ورزش همگانی، سلامت عمومی جامعه، شناسایی، پرورش و حمایت از استعدادهای ورزشی در سطح مناطق دهگانه و معرفی آنها به مجموعه‌های بزرگ است.

هوشیار ورزشگاه یادگار امام (ره) را ظرفیت بی‌نظیر ورزشی در شمال‌غرب معرفی و تأکید کرد: اگر مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) به شهرداری تبریز واگذار شود، به عنوان بسته سرمایه‌گذاری ورزشی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ۲۰۲۳ معرفی و این مجموعه را تبدیل به قطب ورزش منطقه می‌کنیم.

وی در پایان از همراهی شورای اسلامی شهر تبریز با برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری قدردانی کرد و افزود: بدون شک همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر به ‌خصوص کمیسیون تخصصی ورزش و جوانان می‌تواند توسعه ورزش شهر را تسریع بخشد.

پایان پیام/